Tutoring drogą do doskonałości akademickiej. Percepcja i implementacja personalizacji kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym w latach 2014–2019
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2020 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Niniejsza książka ma na celu subiektywne zbudowanie przykładu pewnej architektury doskonałości akademickiej, która rozumiana jest nie jako koncepcja przetargowa w politycznie i ideologicznie zabarwionej debacie między zwolennikami i przeciwnikami neoliberalnych narracji, tylko jako dbałość o wyjątkową jakość kształcenia, najczęściej powiązaną z działalnością naukową. Jakość tę współtworzy i wspomaga edukacja spersonalizowana, przyjmująca w założeniu twarz tutoringu akademickiego.
Wartością dodaną proponowanej publikacji, szczególnie dla mnie osobiście cenną, jest fakt, że powstała ona we współpracy naukowo-badawczej Autorek reprezentujących różne dyscypliny naukowe i różne środowiska, w których rozwijana jest problematyka tutoringu i wdrażane są programy go promujące, co samo w sobie stanowi przesłankę poszerzenia perspektywy analizy przedmiotowej problematyki, ale także może być istotnym czynnikiem realnych działań promujących ideę tutoringu i jej implementację w różnych środowiskach akademickich. Warto także wskazać, że Autorki wykorzystały w pracy bogatą i reprezentatywną oraz aktualną literaturę przedmiotu – podstawową dla problematyki pracy i uzupełniająco-wzbogacającą perspektywy analizy profesjonalizacji spersonalizowanego modelu kształcenia akademickiego, zarówno polskojęzyczną, jak i anglojęzyczną.
Fragment recenzji dr hab. Ewy Wysockiej, prof. UŚ
Numer ISBN | 978-83-8095-816-6 |
Wymiary | 160x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 196 |
Język | polski |
Recenzja | Przygotowany tekst jest niewątpliwie bardzo interesującą propozycją analityczną. Przybliża problematykę tutoringu i jego aplikacji w rzeczywistości akademickiej w Polsce i pokazuje kierunki działań dla polityki edukacyjnej, definiując przy okazji rolę uniwersytetu we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej uwarunkowanej przez ekspansję edukacji. Tekst jest efektem współpracy trzech badaczek z różnych nurtów badań edukacyjnych, dzięki czemu możliwe stało się wieloaspektowe oświetlenie pola problemowego z tutoringiem jako centralną kategorią. W warstwie merytorycznej opracowanie jest na wysokim poziomie i autorki dowodzą w tym tekście szerokiej wiedzy na temat omawianego problemu. Fragment recenzji dr. hab. Piotra Mikiewicza, prof. DSW Wartością dodaną proponowanej publikacji, szczególnie dla mnie osobiście cenną, jest fakt, że powstała ona we współpracy naukowo-badawczej Autorek reprezentujących różne dyscypliny naukowe i różne środowiska, w których rozwijana jest problematyka tutoringu i wdrażane są programy go promujące, co samo w sobie stanowi przesłankę poszerzenia perspektywy analizy przedmiotowej problematyki, ale także może być istotnym czynnikiem realnych działań promujących ideę tutoringu i jej implementację w różnych środowiskach akademickich. Warto także wskazać, że Autorki wykorzystały w pracy bogatą i reprezentatywną oraz aktualną literaturę przedmiotu – podstawową dla problematyki pracy i uzupełniająco-wzbogacającą perspektywy analizy profesjonalizacji spersonalizowanego modelu kształcenia akademickiego, zarówno polskojęzyczną, jak i anglojęzyczną. Fragment recenzji dr hab. Ewy Wysockiej, prof. UŚ |
Podziel się opinią
Komentarze