Trwa ładowanie...
d3uprus
04-02-2020 06:59

Teorie kształcenia w świecie cyfrowym

książka
Oceń jako pierwszy:
d3uprus
Teorie kształcenia w świecie cyfrowym
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Teorie kształcenia w świecie cyfrowym
Ze względu na rosnące znaczenie teorii poznania dla procesu kształcenia w niniejszej monografii zaprezentowane zostały kompletne koncepcje, które w istotny sposób wpływają na współczesną dydaktykę. Autorzy zdecydowali się także dokonać wyboru humanistycznych teorii kształcenia pod kątem ich znaczenia dla kształtowania nowych poglądów na dydaktykę. Starali się również podkreślać ich znaczenie dla kształcenia. W kilku przypadkach zwrócili uwagę na rodzące się koncepcje oraz charakterystyczne cechy świadczące o ich oryginalności lub tylko sprawiające takie pozory.

Teorie kształcenia w świecie cyfrowym
Numer ISBN

978-83-8095-751-0

Wymiary

145x210

Oprawa

miękka ze skrzydełkami

Liczba stron

316

Język

polski

Recenzja

[…] autorzy prezentują w monografii dużą wiedzę, oczytanie, znajomość nurtów dydaktycznych w wielu krajach świata […]. Poglądy i opinie dotyczące analizowanych teorii, mistrzowskie i trafne wskazanie nie tylko ich wspólnych cech, lecz także odrębności, syntetyczne opisy oraz podkreślanie najważniejszych aspektów studiowanych zagadnień powodują, że książka stanowi wartościowe studium poznawcze z zakresu dydaktyki ogólnej.

Z recenzji prof. dr. hab. Stanisława Juszczyka

Wśród głównych zalet niniejszej publikacji wymienić można m.in.: nakreślenie ogólnych tendencji zmian w dydaktyce i uwarunkowań tych zmian związanych z rozwojem technologii informacyjnych, wiedzy kognitywistycznej i globalizacji; autorskie odczytanie typowych podejść do dokonywania zmian systemu (systemów) kształcenia; zwrócenie uwagi na znaczenie niektórych klasycznych teorii rozwoju (m.in. Piageta, Wygotskiego i Eriksona) w refleksji i kształtowaniu praktyki edukacyjnej; podkreślenie możliwości zastosowania komputerów m.in. w różnych obszarach diagnostyki i terapii; wykorzystanie bardzo obszernej – w dużej części obcojęzycznej – literatury, jak również połączenie ujęcia podręcznikowego z monografią o charakterze naukowym i przewodnikiem po literaturze przedmiotu, a także opracowaniem inspirującym do studiów i badań.

Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Lewowickiego

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3uprus
d3uprus
d3uprus
d3uprus
d3uprus

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj