Teorie kształcenia w świecie cyfrowym
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2020 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Teorie kształcenia w świecie cyfrowym
Ze względu na rosnące znaczenie teorii poznania dla procesu kształcenia w niniejszej monografii zaprezentowane zostały kompletne koncepcje, które w istotny sposób wpływają na współczesną dydaktykę. Autorzy zdecydowali się także dokonać wyboru humanistycznych teorii kształcenia pod kątem ich znaczenia dla kształtowania nowych poglądów na dydaktykę. Starali się również podkreślać ich znaczenie dla kształcenia. W kilku przypadkach zwrócili uwagę na rodzące się koncepcje oraz charakterystyczne cechy świadczące o ich oryginalności lub tylko sprawiające takie pozory.
Numer ISBN | 978-83-8095-751-0 |
Wymiary | 145x210 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 316 |
Język | polski |
Recenzja | […] autorzy prezentują w monografii dużą wiedzę, oczytanie, znajomość nurtów dydaktycznych w wielu krajach świata […]. Poglądy i opinie dotyczące analizowanych teorii, mistrzowskie i trafne wskazanie nie tylko ich wspólnych cech, lecz także odrębności, syntetyczne opisy oraz podkreślanie najważniejszych aspektów studiowanych zagadnień powodują, że książka stanowi wartościowe studium poznawcze z zakresu dydaktyki ogólnej. Z recenzji prof. dr. hab. Stanisława Juszczyka Wśród głównych zalet niniejszej publikacji wymienić można m.in.: nakreślenie ogólnych tendencji zmian w dydaktyce i uwarunkowań tych zmian związanych z rozwojem technologii informacyjnych, wiedzy kognitywistycznej i globalizacji; autorskie odczytanie typowych podejść do dokonywania zmian systemu (systemów) kształcenia; zwrócenie uwagi na znaczenie niektórych klasycznych teorii rozwoju (m.in. Piageta, Wygotskiego i Eriksona) w refleksji i kształtowaniu praktyki edukacyjnej; podkreślenie możliwości zastosowania komputerów m.in. w różnych obszarach diagnostyki i terapii; wykorzystanie bardzo obszernej – w dużej części obcojęzycznej – literatury, jak również połączenie ujęcia podręcznikowego z monografią o charakterze naukowym i przewodnikiem po literaturze przedmiotu, a także opracowaniem inspirującym do studiów i badań. Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Lewowickiego |
Podziel się opinią
Komentarze