Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IV–VI. W poszukiwaniu modelu pomocy i wsparcia
| Forma wydania | Książka |
| Rok wydania | 2020 |
| Autorzy | |
| Kategoria | |
| Wydawnictwo |
Książkę Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IV–VI – w poszukiwaniu modelu pomocy i wsparcia autorzy napisali powodowani chęcią podzielenia się z Czytelnikami refleksją nad analizą wyników badań sondażowych przeprowadzonych w szkołach województwa świętokrzyskiego w latach 2017–2018. Problematyka poruszana w niej jest nam szczególnie bliska od dwóch dekad.
Książka składa się z trzech części: wprowadzenia teoretycznego, metodologii i wyników badań.
| Numer ISBN | 978-83-8095-770-1 |
| Wymiary | 160x235 |
| Oprawa | miękka |
| Liczba stron | 324 |
| Język | polski |
| Recenzja | Monografia tematycznie wpisuje się w kontekst działań podejmowanych w ostatnich latach w Polsce na rzecz edukacyjnego włączenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeń szkoły ogólnodostępnej. Chociaż powstaje coraz więcej opracowań dotyczących edukacji włączającej, to nadal brakuje kompleksowych badań pozwalających w sposób całościowy ocenić skuteczność modelu wsparcia oferowanego uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dotychczas prace badawcze skupiały się najczęściej na pierwszym etapie edukacji, ponieważ zakładano, że wsparcie edukacyjne udzielane uczniom w tym okresie, jako najbardziej istotnym, powinno być największe. Nie mniej ważne jest jednak przekroczenie przez nich progu między pierwszym a drugim etapem edukacyjnym […]. W tym czasie pomoc jest szczególnie potrzebna, zwłaszcza uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dlatego tematykę badań podjętych przez autorów należy uznać za niezwykle aktualną i wartą pogłębionych analiz. Z recenzji dr hab. Anny Zamkowskiej, prof. UTH |
Podziel się opinią
Komentarze