Daj się skusić - Milka, przed 1998
Połączenie rozkaźnika „daj się” z bezokolicznikiem („daj się zaskoczyć”, „daj się oczarować”, „daj się ponieść”) jest jedną z częściej spotykanych wśród sloganów konstrukcji. Slogany tego typu to w istocie prośby o przyzwolenie: nie opieraj się, pozwól sobie na coś przyjemnego, na pewne wyjątkowe doznanie, które możemy ci dostarczyć (jeśli tylko zdecydujesz się na zakup). W sloganie Milki apel o przyzwolenie łączy się dodatkowo z motywem pokusy, co tworzy zdanie działające niemal hipnotycznie. Polskie hasło nawiązuje do globalnej komunikacji reklamowej Milki, również utożsamiającej czekoladę z pokusą, której nie sposób się oprzeć, np. w The tenderest temptation since chocolate was invented („Najdelikatniejsza pokusa od czasu wynalezienia czekolady”).
Żywność – Czekolada i wyroby czekoladowe