Słownik sloganów reklamowych
Słownik sloganów reklamowych
Odkąd pojawiły się reklamy zauważono, jak wielka moc tkwi w hasłach promujących konkretne produkty. Okazało się bowiem, że właściwie skonstruowany slogan potrafi nie tylko przyciągnąć klientów, ale również wejść do codziennego słownictwa. Niedawno do naszych księgarń trafił _ Słownik sloganów reklamowych_ Marty Spychalskiej i Marcina Hołoty będący właśnie zbiorem takich sloganów reklamowych zaprezentowanych w reklamach telewizyjnych po 1996 roku.
Zły dotyk boli przez całe życie - TVN, przed 1998
Hasło kampanii społecznej zainicjowanej przez telewizję TVN, której celem było uwrażliwienie społeczeństwa na problem pedofilii i uświadomienie, jaki wpływ ma molestowanie na rozwój psychiczny dziecka. Przesłanie kampanii ujęto w sloganie w sposób metaforyczny, unikając epatowania drastyczną treścią. Sformułowanie „zły dotyk”, stworzone na potrzeby kampanii, utrwaliło się w funkcji eufemizmu, oznaczającego molestowanie seksualne dzieci. Jest powszechnie stosowane w tekstach prasowych, materiałach edukacyjnych, a także np. w wypowiedziach internautów (np. „Co poradzić osobie, która przeżyła zły dotyk?”). Slogan nie podzielił losu wcześniejszego o parę lat sloganu kampanii przeciw przemocy w rodzinie: Bo zupa była za słona – Niebieska Linia, który przywoływano głównie z intencją ironiczną.
Kampanie społeczne