Łakocie i witaminy - Nimm2, 1998
Polski slogan cukierków Nimm2 jest tłumaczeniem angielskiego oryginału Vitamins and Sweets (słowo „sweets”, czyli „słodycze” w przekładzie zyskało dodatkowe emocjonalne nacechowanie). Zestawienie „łakocie i witaminy” łączy dwa, pozornie sprzeczne, elementy: to, co przyjemne, z tym, co zdrowe i niezbędne dla rozwoju dziecka. Slogan pomaga w ten sposób zracjonalizować decyzję o zakupie (podobnie jak tekst reklamy: „Jeśli twoje dziecko najbardziej na świecie kocha cukierki, a ty najbardziej na świecie kochasz swoje dziecko, to kup mu Nimm2 – cukierki z witaminą”). Taką strategię przyjmuje się w komunikacji wielu marek z dziedziny przekąsek, słodyczy albo gum do żucia; por. slogany typu: Mnóstwo pyszności dla mocnych kości – Danone Danonki, Ciesz się smakiem, walcz z próchnicą – Wrigley’s.
Żywność – Cukierki, słodycze