Działają do 7 razy dłużej - Duracell, przed 1998
Polski slogan Duracell opiera się na stopniowaniu czasu pracy baterii, podobnie jak większość angielskich sloganów marki (m.in. No battery last longer czy No battery is stronger longer). Służy temu przysłówek „długo” w stopniu wyższym – w charakterystycznej dla sloganu elipsie pozbawiony punktu odniesienia (dłużej niż co?). Użycie liczby siedem może wynikać z wewnętrznych wyliczeń, może też opierać się na kulturowej symbolice siódemki jako liczby szczęśliwej. W sloganie pojawia się też typowa dla języka reklamy konstrukcja „do X razy”, w której przyimek wyznacza górną granicę. „Do 7 razy dłużej” nie oznacza siedmiokrotnie dłuższego czasu, ale wskazuje przedział wartości. Zgodnie z logiką, reklamowane baterie mogą więc działać dokładnie tyle samo czasu, co inne, ale taki zabieg zabezpiecza komunikat przed zarzutem wprowadzania w błąd.
Sprzęty domowe, meble i dekoracje – Baterie