Na obrzydliwe k’syfki - Benzacne, 2003
W sloganie Benzacne uwagę przyciąga modyfikacja zapisu rzeczownika „ksywki”, dzięki której wyodrębnia się inne słowo: „syfki”. Na grach słownych opierał się też spot imitujący zwiastun filmu, którego fabuła dotyczy „dawania wycisku” pryszczom i walki „o odzyskanie twarzy”, a główne role grają w nim Klaudia Syfer i Brat Pryszcz (aluzja do imion i nazwisk gwiazd: Claudii Schiffer i Brada Pitta). „K’syfki” są więc w tym ujęciu „ksywkami” nadawanymi ze względu na „syfki”. Slogan i tekst reklamy przywołują zatem bardzo dosadne określenia związane z trądzikiem, a przymiotnik „obrzydliwy” w haśle kwalifikuje schorzenie jako odrażające. Reklama Benzacne przełamuje konwencję reklamową kosmetyków antytrądzikowych, w której o objawach trądziku mówi się w sposób neutralny („pryszcz”) czy eufemistyczny („krostki”, „problemy z cerą”). Dosadność, a także naruszenie zasad pisowni w formie „k’syfki” (typowe dla komunikacji nastoletnich internautów) mają służyć porozumieniu z młodzieżą – grupą docelową marki.
Higiena i pielęgnacja – Preparaty przeciwtrądzikowe