Rozwiązywanie konfliktów. Praktyczny poradnik dla pracodawców i menedżerów
Tytuł oryginalny | Konflikthantering |
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2009 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Czy wiesz, że konflikty w miejscu prac są bardzo kosztowne dla pracodawcy? Zwiększają rotację zatrudnienia, są przyczyną wielu zwolnień chorobowych i wpływają na zmniejszenie motywacji do pracy. Nie chodzi jednak o to, aby całkowicie wyeliminować konflikty - bywają one pożyteczne i twórcze. Chodzi o to, aby umiejętnie rozwiązywać spory między pracownikami i nie dopuścić do eskalacji konfliktu. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW to poradnik przeznaczony przede wszystkim dla kadry kierowniczej. Zawarte w nim informacje pomogą Ci poruszać się w sferze skomplikowanych relacji między pracownikami. W książce wyjaśniamy, jakie są przyczyny i powiązania konfliktów w miejscu pracy oraz w jaki sposób konflikty eskalują i do czego mogą doprowadzić. Przedstawiamy konkretne środki zaradcze i kroki, które należy podjąć, aby skłonić zwaśnione strony do zakończenia sporu i podjęcia konstruktywnych działań. Dowiesz się także, jak zapobiegać konfliktom. Książka jest również dostępna jako e-book. Wybrane zagadnienia Prymitywne reakcje we współczesnym świecie Przyczyny konfliktów Natura konfliktu Analiza konfliktu Kiedy i jak interweniować Znaleźć kompromis Strategie rozwiązywania konfliktów Dlaczego konflikt ciągle trwa? Środki zaradcze Zapobieganie konfliktom
Numer ISBN | 978-83-89537-14-0 |
Wymiary | 150x227 |
Oprawa | twarda lakierowana |
Liczba stron | 114 |
Język | polski |
Recenzja | Gdzie dwóch ludzi, tam czasami trzy poglądy, gdzie trzy poglądy tam mogą pojawić się konflikty. Warto dowiedzieć się, jak sytuacje kryzysowe łagodzić. To szczególnie istotne dla kierowników, pracodawców, ale i pracowników. Co nas nie zabije, to nas wzmocni, na tę powszechnie znaną maksymę powołują się również autorzy, którzy zawodowo zajmują się doradztwem z zakresu rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy. Co prawda robią to w Szwecji, ale okazuje się, że ludzkie emocje są podobne, bez względu na dzielące nas granice. Można narzekać na rzeczywistość, fakt jest jednak faktem, że nasz kraj coraz bardziej przypomina zachodnich sąsiadów. Może w latach osiemdziesiątych, taki poradnik nie miałby sensu w polskiej rzeczywistości, ale teraz sprawa wygląda zgoła inaczej. Zajrzyjmy jednak do książki. Czy wiecie, ile kosztują konflikty w miejscu pracy i że skonfliktowani pracownicy częściej chodzą na zwolnienia lekarskie? Ja nie wiedziałem, ale poradnik wyjaśnił mi to znakomicie. Podobnie, jak fakt, że pod pewnymi względami nadal przypominamy człowieka pierwotnego, co akurat przeczuwałem. A zatem kiedy już najdziemy się w „oku cyklonu”, zanim współpracownicy będą chcieli się pozabijać, biuro zostanie zdewastowane, krzesła połamane na czyichś plecach, a kobiety chwycą się za „kudły” warto nauczyć się, jak być negocjatorem. (z) |
Podziel się opinią
Komentarze