pedagogika. Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Poradnik dla rodziców i terapeutów
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2010 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język. Książka dostępna w wersji elektronicznej w następujących witrynach:
Numer ISBN | 978-83-7587-414-3 |
Wymiary | 176x250 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 68 |
Język | polski |
Recenzja | „Pomyślny rozwój nie jest gwarantowany wszystkim dzieciom od dnia urodzin. Jedni na starcie dostają wszystkie potrzebne narzędzia poznania (...) Inni nie. Wtedy do poznawania świata potrzebują drugiego człowieka, który jak przewodnik pokaże im właściwą drogę (...)" - pisze Marta Wiśniewska. Sama jest mamą niepełnosprawnego Adasia. Wtej książce opisuje własne doświadczenia, które zdobyła (i wciąż zdobywa) jako matka i jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. W sposób przystępny i klarowny przekazuje podstawową wiedzę o wychowaniu i wspomaganiu rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Po krótkim wprowadzeniu teoretycznym, szybko przechodzi do praktyki. Tłumaczy, jak pomóc dziecku nauczyć się umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu - posługiwać własnymi rękami, jeść przy stole sztućcami, korzystać z nocnika, a potem z toalety, samodzielnie zasypiać. Marta Wiśniewska przedstawia zasady pracy z dzieckiem niepełnosprawnym oraz metody terapeutyczne. Jest wśród nich system Marianny Frostig, masaż logopedyczny Metoda Ruchu Rozwijającego, metoda symultaniczno-sekwencyjna i wiele innych. Dodatkowym atutem książki są zdjęcia pomocy terapeutycznych, które mogą zainspirować wychowawców i rodziców w pracy i zabawie z dzieckiem. Magazyn Literacki "Książki", nr 2/2009 JOANNA HABIERA Impuls, Kraków 2008, s. 70, ISBN 978-83-7587-004-6 |
Podziel się opinią
Komentarze