Trwa ładowanie...
d20h3pz
04-02-2020 21:51

Kod kapitalizmu. Ukryte mitologie korporacji, marek i franczyz

książka
Oceń jako pierwszy:
d20h3pz
Kod kapitalizmu. Ukryte mitologie korporacji, marek i franczyz
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Książka ukazuje późny kapitalizm w jego polskiej, potransformacyjnej wersji jako swoistą ̨mitologię rozproszoną w towarach i usługach. Jej podmiotami i przedmiotami stają się zarówno całkiem namacalne przedmioty życia codziennego (koszulki z nadrukami, samochody, gadżety), jak i byty słabo dotychczas rozpoznane przez antropologię – marki, loga czy franczyzy kulturowe. Autor pokazuje, w jaki sposób funkcjonowanie kapitalistycznych mitów stanowi wynik zarówno projektów tworzonych odgórnie przez wyspecjalizowane systemy eksperckie, jak i codziennych praktyk zwyczajnych ludzi, którzy korporacyjne mitologie odczytują po swojemu i przerabiaja na swoją modłę. Współczesny kapitalizm jawi się w efekcie jako wspólne dzieło inż̇ynierów i majsterkowiczów, współpracujących, koegzystujących lub toczących ze sobą walkę̨.

Książka składa sįę z krótkich szkiców, których przedmiotem są między innymi: współczesne figury bohaterskie (celebryci i antycelebryci); przekształcenia pracy z towaru w dar, za który należy się wdzięczność; kolonizowanie przez kapitalizm ciała ludzkiego i kanonów piękna; wpływ kapitalizmu na formy manifestowania tożsamości narodowej (np. akcje „logo dla Polski” czy odzież patriotyczna); dzieciństwo i dorastanie w kapitalizmie; rzeczy, za pomocą których budujemy współczesne hierarchie społeczne (np. sposoby picia kawy).

Kod kapitalizmu. Ukryte mitologie korporacji, marek i franczyz
Numer ISBN

978-83-66232-06-8

Wymiary

145x205

Oprawa

miękka ze skrzydełkami

Liczba stron

304

Język

polski

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d20h3pz
d20h3pz
d20h3pz
d20h3pz