Japonia
W 1962 roku 90 procent Amerykanów nie leciało jeszcze nigdy samolotem. Podróż do Japonii, w dodatku wciąż postrzeganej przez pryzmat II wojny światowej, wydawała się czystym szaleństwem. Tak samo jak zakładanie firmy, gdy większość takich nowo utworzonych przedsiębiorstw szybko upadała. Knight zdołał jednak przekonać ojca do dania mu tysiąca dolarów, które dołożył do pieniędzy za sprzedany samochód i oszczędności z czasów służby wojskowej.
Po przylocie do Tokio chłopakiem zajęli się dziennikarze, znajomi jego ojca, redaktora naczelnego "Oregon Journal". Udzielili mu rad, jak rozmawiać i prowadzić negocjacje z Japończykami. Jako przedstawiciel wymyślonej od ręki firmy Blue Ribbon, Knight spotkał się z przedstawicielami firmy Onitsuka. Udało mu się ich nakłonić do wysłania do Oregonu próbek sportowego obuwia "Tiger", którego wprowadzeniem na rynek amerykański Onitsuka była zainteresowana.