Klient niezadowolony = najlepszy klient
Próbując dokonywać "wyborów idealnych" mnóstwo czasu spędzamy na zbieraniu informacji, radzeniu się ekspertów i śledzeniu opinie innych. W wywiadzie dla "Wysokich Obcasów" Salecl podkreślała jednak: "zapomnieliśmy, że bardzo często wybieramy nie to, czego tak naprawdę potrzebujemy, tylko to, co społeczeństwo postrzega jako pożądane". Krótko mówiąc: "często wybieramy coś tylko dlatego, że inni to mają - nie dlatego, że sami tego chcemy. W rzeczywistości nasze wybory są o wiele mniej niezależne i świadome".
Autorka książki mówi, że współczesne społeczeństwo konsumpcyjne opiera się na rozczarowaniu wpisanym w wybór: "Nieusatysfakcjonowany klient to najlepszy klient. Gwarantuje, że ciągle będzie szukał czegoś, co go w końcu zaspokoi. Spece od marketingu bardzo dobrze znają ten mechanizm i go wykorzystują, sprzedając jeszcze nowsze, jeszcze lepsze, bardziej udoskonalone modele czegoś, co już mamy".