Trwa ładowanie...
d11mu4s
30-01-2020 16:47

Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

książka
Oceń jako pierwszy:
d11mu4s
Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Dzieci rozpoczynające naukę w szkole podstawowej muszą zmierzyć się z zadaniem zbudowania poczucia kompetencji. Wyraża się ono między innymi przekonaniem o własnej zdolności do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi zostają postawione. Dla kształtowania się poczucia kompetencji ważne jest nie tylko powodzenie w nauce, lecz także dobre relacje z rówieśnikami. Relacje te w znacznym stopniu zależą od poziomu kompetencji społecznych rozwijanych intensywnie już w przedszkolu. Jedną z nich jest umiejętność współpracy wymagająca efektywnego komunikowania się, udzielania i przyjmowania pomocy, empatycznego reagowania na emocje innych osób, orientacji na działanie oraz konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. Książka Marii Deptuły i Agnieszki Misiuk dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Przedstawiono także propozycję sposobów poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela. Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych.

Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Numer ISBN

978-83-01-19043-9

Wymiary

145x205

Oprawa

miękka

Liczba stron

227

Język

polski

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d11mu4s
d11mu4s
d11mu4s
d11mu4s