Trwa ładowanie...
d2mn4xa
15-04-2010 00:00

Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej

książka
Oceń jako pierwszy:
d2mn4xa
Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej
Autorzy
Inne
Źródło: Inne

Nurt refleksji i praktyki oświatowej nazywany edukacją alternatywną od lat podtrzymuje nadzieję na ukształtowanie (się) modelu szkoły, która będzie coraz lepiej służyć rozwojowi dzieci i młodzieży, a także wypełniać swoje funkcje ogólnospołeczne. Próba spojrzenia na dzieje i na współ­czesność rozmaitych rozwiązań alternatywnych prowadzi do spostrzeżenia, że alternatywność ta była różnie pojmowana i przybierała różną postać. Również obraz inspiracji ruchów alternatywnych w edukacji oraz oddziaływań tych ru­chów na modele oświaty jest dość zróżnicowany. Niejednoznaczne wydają się re­lacje między zjawiskiem określanym mianem edukacji alternatywnej a reformami oświatowymi. Rozważając dylematy teorii i praktyki edukacji alternatywnej, warto odnieść się do dotychczasowych doświadczeń, przywołać przynajmniej niektóre wątki oświatowych inspiracji, nadziei i miraży. Może to nas przybliżyć do określe­nia istotnych cech i obszarów współczesnych poszukiwań alternatywnej edukacji.

Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej
Numer ISBN

978-83-7587-221-7

Wymiary

165x240

Gatunek

Psychologia

Oprawa

1

Liczba stron

332

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2mn4xa
d2mn4xa
d2mn4xa