Metoda na głoda - Danone, 2004
Slogan kontynuuje pomysł wykorzystany w spotach Danone z serii „Metoda na głoda”, w których głód przybiera postać złośliwego pluszowego potworka i ginie wraz z pojawieniem się przekąski (podobny pomysł wykorzystano w reklamach rogalików 7days z motywem Głodzilli). Slogan Danonków wyróżnia się pod względem językowym, ponieważ zawiera ewidentnie niepoprawną postać gramatyczną rzeczownika – zamiast wymaganej formy „głód” zastosowano formę „głoda”. Odstępstwo od normy jest tu jednak mocno umotywowane. Po pierwsze, umożliwia wprowadzenie rymu, który ułatwia przyswojenie sloganu. Po drugie, zmienia rodzaj rzeczownika „głód” z męskorzeczowego („metoda na głód”) na męsko żywotny („metoda na głoda”), co współgra z zabiegiem personifikacji głodu. O ile można dyskutować, czy w reklamie dopuszczalne jest rozmyślne łamanie norm gramatycznych, o tyle trzeba przyznać, że to właśnie błąd w sloganie decyduje o jego wyjątkowości.
Żywność – Sery twarogowe, homogenizowane