Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży
Autorzy | |
Wydawnictwo |
(...) Złożoność problemów, jakich doświadczają współcześnie dzieci, młodzież i osoby dorosłe oraz ich wielorakie uwarunkowania powodują, iż przed psychologami stają już nie tylko proste pytania o charakterze etycznym np. co do sposobu uzyskania zgody dziecka i jego rodziców na badania, przestrzegania zasady zachowania tajemnicy, uwzględniania różnych punktów widzenia, np. ucznia, nauczyciela i rodziców w procesie stawiania diagnozy problemu wychowawczego, konstruowania projektu pomocy psychologicznej o charakterze interwencji dla osób czy grup o odmiennym systemie wartości niż system wartości psychologa.
Dzisiaj coraz częściej psychologowie muszą stawiać sobie pytania o charakterze wręcz dylematów etycznych, kiedy to nie ma możliwości podjęcia dobrej decyzji - dobrej w danym momencie dla wszystkich zaangażowanych w proces jej podejmowania stron. (...) Nasza książka ma z jednej strony dostarczyć wiedzy, z drugiej wskazać miejsca wrażliwe w pracy psychologa kierującego swe działania do dzieci i młodzieży, wreszcie - i to jest dla nas cel najważniejszy - uwrażliwić Czytelnika na kwestie etyczne i zachęcić do refleksji nad własnymi poczynaniami z takiej właśnie perspektywy. W żadnej mierze nie wyczerpujemy tematu, nie zamykamy dyskusji do obszarów przez nas wybranych i zanalizowanych. Odwrotnie - chciałybyśmy, aby przygotowana pod naszą redakcją książka otworzyła nowe obszary refleksji, zachęciła do stawiania pytań i do - już samodzielnego - poszukiwania nań odpowiedzi.
Ze Wstępu
Numer ISBN | 978-83-89281-27-2 |
Wymiary | 165x240 |
Gatunek | Psychologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 340 |
Podziel się opinią
Komentarze