pedagogika. Zabawy inscenizacyjne o tematyce przyrodniczej. Na cztery pory roku. Propozycje dla przedszkolaków i dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2012 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Książka zawiera zabawy, inscenizacje i propozycje działań o tematyce przyrodniczej, których celem jest – z jednej strony – dostarczanie i bogacenie dziecięcych doświadczeń dotyczących świata przyrody i rządzących w nim praw, z drugiej zaś – zabawa. Mały odbiorca a zarazem uczestnik utrwala posiadane wiadomości i nabywa nowe, uczy się dbać o przyrodę i jest wdrażany do jej ochrony, bawi się biorąc udział w proponowanych zajęciach, które na pewno dostarczą wielu wrażeń. Każda inscenizacja, zabawa, czy działanie opatrzone jest celem szczegółowym, aby ułatwić prowadzącemu odpowiedni dobór. Oddając książkę do rąk czytelnika życzę, aby inspirowała do dalszych działań.
Numer ISBN | 978-83-7850-160-2 |
Wymiary | 125x176 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 76 |
Język | polski |
Fragment | W ogrodzie Cel: – podsumowywanie wiadomości na temat warunków koniecznych do życia roślin, – podejmowanie wspólnego działania. Dzieci sadzą w doniczkach cebulki tulipanów. Nauczyciel informuje, że wysłuchamy wiersza, aby zapamiętać, jak dbać o roślinki. Zachęca dzieci do jego inscenizacji (podpowiada kolejne ruchy). – Tulipan przetarł zaspane oczy i wkrótce urośnie, wkrótce wyskoczy. W słońcu się grzeje nasz kwiatuszek a ja ziemię spulchnić muszę. Już sypka ziemia, miękka dookoła, każda roślinka przebić się zdoła. Prosi o wodę tulipan nasz. Kochany deszczu, czy wodę dasz? Kropelek milion pada i pada, dżdżownica moknie. Cóż, trudna rada. |
Podziel się opinią
Komentarze