Opowieści z zaczarowanego lasu (#12). Opowieści z zaczarowanego lasu. Złote Runo / książka + 2CD audio. MITY GRECKIE
| Tytuł oryginalny | Tanglewood Tales for Boys and Girls. The Golden Fleece | 
| Forma wydania | Audiobook CD | 
| Rok wydania | 2023 | 
| Autorzy | |
| Kategoria | |
| Wydawnictwo | |
| Seria | 
Dlaczego Jazon wyruszył do królestwa Jolkos? Kim byli czworonogi Chiron i stara kobieta z pawiem, rzeźbionym kijem i owocem granatu w dłoni? Co poradził Jazonowi Gadający Dąb w Dodonie i kto sprawił, że statek Argo wypłynął na wody? Jaką rolę w tej historii odegrała księżniczka Medea? Mit o wyprawie Agronautów pod wodzą Jazona zamyka serię 12 Opowieści z zaczarowanego lasu. Posłuchaj, aby poznać losy wyprawy najdzielniejszych greckich wojowników po pilnie strzeżone runo złotego baranka.
 „Opowieści z zaczarowanego lasu Nathaniela Hawthorne’a” są piękną i bezpretensjonalną interpretacją mitologii. Wystrzegając się bombastycznego stylu, z dużym poczuciem humoru, autor prowadzi nas przez „zaczarowany las” – sugestywny, tajemniczy, zaludniony przez nimfy, fauny, bogów i herosów. Ten przystępny, przyjazny dzieciom tekst (nie wznawiany w Polsce od lat 20-stu i szczęśliwie „odkopany” przez Bukę!) zyskał nagle parę sprzymierzeńców – oto Jego Ilustratorska Wysokość Józef Wilkoń zgodził się namalować „las zaczarowany”, a Maciej Rychły z kwartetu Jorgi ilustruje go muzycznie (…) Amerykański XIX-wieczny romantyk powraca do naszych bibliotek w asyście Wilkonia, ozdobiony muzycznymi obrazami Rychłego, które sprawiają, że mitologia przemawia do wszystkich zmysłów. Próżność bogów z Olimpu zostaje zaspokojona – Joanna Olech.
 W serii ukazały się: Dziecięcy raj, Głowa Meduzy, Złotodajna moc, Trzy złote jabłka, Cudowny dzban, Chimera, Minotaur, Zęby Smoka, Pałac Kirke, Nasiona granatu, Pigmeje, Złote Runo
| Numer ISBN | 978-83-64690-45-7 | 
| Wymiary | 140x270 | 
| Oprawa | twarda | 
| Recenzja | Wydawnictwo Buka jest jedną z oficyn, które zwykle określa się mianem „niszowych”, jej literacki i artystyczny profil nie wiąże się z gustami i przyzwyczajeniami estetycznymi rodziców i bibliotekarzy, lecz wynika z przyjętej koncepcji programowej. Wedle tej koncepcji nie książka ma zniżać się do czytelnika, lecz wymagać, by czytelnik sam do niej dorósł. Wychowawcze i kulturotwórcze konsekwencje takiej postawy są oczywiste. | 
Podziel się opinią
Komentarze