Kluczem do sukcesu jest współpraca
Każdy projekt muszą charakteryzować nie tylko ramy czasowe, a także rzeczowe, finansowe i osobowe. I to kapitał ludzki oraz intelektualny okazuje się najważniejszym źródłem sukcesu lub porażki. Kluczową kwestią jest koordynacja działań wszystkich osób zaangażowanych w projekt. To myślowe kojarzenie zjawisk, faktów i procesów oraz nadawanie im właściwych form.
Powołana dla realizacji projektu struktura organizacyjna powinna być możliwie mała i maksymalnie elastyczna. Niestety nie ma algorytmu organizacyjnego, który nie wymagałby współpracy. Dlatego dobre relacje i przynajmniej podstawowe zaufanie pomiędzy współpracownikami są znacznie ważniejsze niż jakiekolwiek kwestie proceduralne. Współpraca nie zaistnieje bez liderów, a liderzy nie zaistnieją bez zespołu oddanego sprawie. Istotą współpracy jest partnerstwo, zakładające, że w wyniku negocjacji zostanie osiągnięty kompromis, dzięki któremu każdy z partnerów coś wygrywa. Negocjacje są pierwszym elementem zasady 3D. Mówi ona, że najpierw ma miejsce debata, po niej zostaje podjęta decyzja, a potem obowiązuje dyscyplina w realizacji postanowień.