Edukacja alternatywna w XXI wieku
Rok wydania | 2011 |
Autorzy |
Edukacja alternatywna rodzi liczne dylematy zarówno w teorii, jak i w praktyce, dlatego każda okazja do wymiany poglądów, idei, prezentacji rozwiązań teoretycznych i praktycznych jest cenna.
Spór o pedagogikę i edukację alternatywną jest podtrzymywany w wielu publikacjach teoretyków i praktyków oświatowych, podczas konferencji, sesji, w mediach oraz w programach i w treściach kształcenia nauczycieli czy wychowawców, ponieważ jest on symptomem nieustającej walki o wolność w kształceniu i wychowaniu młodego pokolenia.
Upominanie się różnych podmiotów oświatowych o prawo do niezależnej myśli i praktyki edukacyjnej jest dla jednych dopominaniem się przede wszystkim o podstawowe prawo człowieka do bycia sobą w każdej sytuacji, do bycia prawdziwym, indywiduum; dla innych zaś – wołaniem o powrót do źródeł i tradycji szkoły jako instytucji wszechwładzy i wszechwiedzy.
Kolejny monograficzny tom studiów z pedagogiki alternatywnej stara sie prowokować i podtrzymywać debatę na jej temat.
Numer ISBN | 978-83-7587-436-5 |
Wymiary | 165x240 |
Gatunek | Metodyka |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 650 |
Podziel się opinią
Komentarze