Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów
Autorzy | |
Wydawnictwo |
Celebrities to gwiazdy współczesnego społeczeństwa konsumpcjonistycznego, osoby znane i/lub sławne. W przekonaniu badaczy jest to kategoria ogniskująca większość dyskusji toczących się wokół problemów tożsamości kulturowej, dyskursy o etniczności, gender, cielesności, przemianie gatunków, społecznych mitach, religijnym aspekcie gwiazdorstwa oraz pośmiertnym życiu. Celebrities to także kwestia związku elit i mas. Celebrities tworzą nową sferę publiczną, wytworzoną przez medialny system ekologiczny, i często zarówno legitymizują system i jak też podkopują jego fundamenty.
Każąc zastanawiać się nad celebrities, autor proponuje czytelnikowi smaczną, lecz poważną rozmowę o dzisiejszym stanie polskiej kultury. Kim są celebrities? Kim są gwiazdeczki i gwiazdy, których fotografie i pikantne szczegóły kontaktów towarzyskich i seksualnych znajdujemy w większości mediów – nie tylko w prasie tabloidowej. Celebrities regulują konsumpcję kulturową, silnie wpływają na nasze rytuały odbioru przekazów, sposoby dokonywania zakupów, słuchania muzyki i oglądania telewizji. Żyją często w swoim zamkniętym świecie, ale żywią się codziennością milionów. Celebrities zmieniły kulturę współczesną, ale także dramatycznie zmieniają się same pod wpływem wydarzeń politycznych i katastrof społecznych.
Numer ISBN | 978-83-60501-46-7 |
Wymiary | 140x200 |
Gatunek | Psychologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 414 |
Podziel się opinią
Komentarze