Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie. koncepcje, strategie, praktyka
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2013 |
Autorzy | |
Wydawnictwo | |
Seria |
Książka zawiera niezbędne, kompleksowo ujęte informacje dotyczące zarządzania talentami (ZT) − nowej koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi, ukierunkowanej na pozyskiwanie, zatrzymywanie i rozwój specyficznej grupy utalentowanych pracowników, decydujących o poziomie nowoczesności i konkurencyjności firmy. Wyróżnikiem jest odniesienie do najnowszych tendencji w obszarze zarządzania oraz odwołanie do uwarunkowań społeczno-gospodarczych poprzez powiązanie zarządzania talentami z takimi zagadnieniami, jak: • kwestie demograficzne (specyfika pokolenia młodych talentów, rozszerzanie zasobów talentów), • mobilność zawodowa i udział w globalnej walce o talenty, • aspekty kulturowe i narodowościowe. Istotna część publikacji dotyczy aktualnego i newralgicznego problemu zarządzania talentami w kryzysie gospodarczym (elastyczne formy pracy, outplacement, podnoszenie kwalifikacji przy ograniczonych budżetach). Podjęto też rozważania nad dojrzałością organizacji w ramach ZT, wykorzystaniem technologii w ZT, promocją programów dla talentów wewnątrz i na zewnątrz organizacji. W książce przedstawione są przydatne dla praktyków wnioski z badań prowadzonych przez Autorkę w polskich przedsiębiorstwach oraz przykłady programów ZT realizowanych w różnego typu organizacjach, w tym również międzynarodowych. Zaprezentowano w niej także przebieg poszczególnych etapów wdrażania i prowadzenia procesu zarządzania talentami.
Numer ISBN | 978-83-7561-217-2 |
Wymiary | 165x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 215 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze