Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2009 |
Autorzy | |
Wydawnictwo | |
Seria |
Celem książki jest pokazanie, jak skomplikowanym procesem jest zawarcie dobrej umowy, jak unikać niebezpieczeństw i pułapek, jak negocjować, aby zabezpieczyć swoje interesy. Autor koncentruje się na umowach sprzedaży i dostawy, zawieranych z partnerami krajowymi i zagranicznymi, analizując je zarówno z punktu widzenia sprzedającego, jak i kupującego. Zrozumiałym językiem, pozbawionym zawiłości prawnych, szczegółowo omawia: uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów handlowych, ryzyka związane z zawieraniem umów, zasady poszukiwania partnera handlowego i oceny jego wiarygodności, zawieranie umów w formie oferty, ustalanie bazy dostaw (według Incoterms i innych zwyczajów), uzgadnianie warunków płatności, negocjowanie i formułowanie ogólnych warunków i zasadniczych klauzul umowy, zabezpieczanie i dochodzenie roszczeń, wykorzystanie taktyk negocjacyjnych. Kontynuację poruszonych w książce problemów znajdą Państwo na stronach: oraz . O AUTORZE Wojciech Budzyński od 25 lat zajmuje się praktycznie i naukowo problematyką negocjowania i zawierania umów handlowych; prowadzi z tego zakresu wykłady w SGH oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor dużego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca Ministra Gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Jest autorem 38 książek, wydanych w kraju i za granicą. OPINIE Jest to książka o dużych walorach praktycznych, adresowana do szerokiego środowiska biznesowego, prowadzącego działalność z partnerami krajowymi lub zawierającego transakcje importowo-eksportowe. Wiedza w niej zawarta pozwala skonstruować dobrą umowę handlową, zabezpieczyć własne interesy, uniknąć zagrożeń wynikających z błędnej interpretacji lub pominięcia klauzul i formuł handlowych. Publikacja może też zainteresować wykładowców i studentów, prezentując problematykę negocjacji handlowych w sposób przystepny i uporządkowany. Prof.. Dr hab.. Zbigniew Dworzecki
Numer ISBN | 978-83-7561-055-0 |
Wymiary | 165x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 168 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze