Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Skuteczne zarządzanie firmą
Rok wydania | 2012 |
Autorzy | |
Wydawnictwo |
Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwa oraz oczekiwań wobec innowatorów. Autor koncentruje się na zagadnieniach poszukiwania, wdrażania i realizowania innowacyjnych projektów, wyróżniając sześć sfer zarządzania tymi procesami, obejmujących:
- zmianę strategii,
- realizację projektów badawczo-rozwojowych,
- budowanie kompetencji dla innowacji,
- poszukiwanie okazji do innowacji,
- bezpieczeństwo własności intelektualnej oraz
- wspieranie i finansowanie działalności innowacyjnej.
Problematyka diagnozowania, prognozowania i systemu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie prezentowana jest na podstawie autorskiego modelu siedmiokąta zarządzania innowacjami, rozpatrywanego na przykładzie funkcjonowania sektora teleinformatycznego, ze względu na wysoki poziom jego innowacyjności.
Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty − tzw. „kapsułki” − które zawierają przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw i znanych innowatorów. Załączniki obejmują formularz identyfikacji innowacji, ankietę umożliwiającą zdiagnozowanie stanu systemu zarządzania innowacjami oraz przykładową procedurę wdrażania innowacji.
Numer ISBN | 978-83-7561-276-9 |
Wymiary | 165x235 |
Gatunek | Organizacja i zarządzanie |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 240 |
Podziel się opinią
Komentarze