Trwa ładowanie...
d38szj4
03-02-2020 07:16

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą. Rozpoznanie zgodne z DSM-5

książka
Oceń jako pierwszy:
d38szj4
Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą. Rozpoznanie zgodne z DSM-5
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Seria
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.

Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.

Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.

Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.

„Znakomite źródło wiedzy zarówno dla doświadczonego, jak i dla początkującego klinicysty. Integracja kryteriów DSM-5 z informacjami na temat rozwoju dzieci i młodzieży czyni tę książkę pozycją jedyną w swoim rodzaju. Może to być wspaniały podręcznik przydatny na każdym kursie dotyczącym diagnozowania dziecka ze względu na dobrą organizację treści, akcentowanie kwestii rozwojowych oraz praktyczne (i interesujące) przykłady kliniczne. Bardzo podobało mi się pierwsze wydanie i często do niego sięgałam - drugie wydanie jest jeszcze lepsze. Każdy klinicysta, który bada lub leczy dzieci, powinien mieć na półce egzemplarz tej książki".

Ellen Braaten, PhD, Zakład Psychiatrii, Massachusetts General Hospital/llarard Medical School

„Ten podręcznik, napisany przystępnym językiem, ma wprowadzić początkujących klinicystów w dziedzinę przeprowadzania wywiadu oraz stawiania diagnozy psychiatrycznej u dzieci i młodzieży. Dwoje wytrawnych psychiatrów dzieli się swoim bogatym doświadczeniem w stosowaniu różnych metod przeprowadzania wywiadu i praktycznym korzystaniu z DSM-5 w pracy z dziećmi na różnych poziomach rozwoju. Ich przejrzysty, pozbawiony żargonu styl pisania ożywiają zapisy rzeczywistych wywiadów klinicznych".

Gregory K. Fritz, MD, profesor i dyrektor Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Warren Alpert Medical School of Brown University

Tom zawiera:

Przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i młodzieżą

Wywiad z informatorami - podstawy

Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem

Podstawowe informacje na temat rozwoju

Różne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą

Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem

Pisemny raport

Rozpoznania DSM-5 dotyczące dzieci i młodzieży

Narzędzia diagnostyczne

Zestawienie rozpoznań według DSM-5

Kwestionariusz dla rodziców

James Morrison, MD, jest afiliowanym profesorem psychiatrii na Oregon Health and Science University (OHSU) w Portland. Zdobył bogate zawodowe doświadczenie zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki: w tym DSM-5 bez tajemnic, Diagnoza psychiatryczna czy Wstępny wywiad diagnostyczny (opublikowane również w Polsce nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego) pozwoliły setkom tysięcy specjalistów i studentów zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego oraz diagnozowania.

Kathryn Flegel, MD, jest profesorem psychiatrii dzieci i młodzieży na OHSU w Portland. Zanim została psychiatrą, przez 16 lat pracowała jako lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Odbyła rezydenturę w dziedzinie psychiatrii oraz dalsze szkolenie z psychiatrii dziecięcej w OHSU. Obecnie zajmuje się dziećmi, dorosłymi i rodzinami w warunkach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej. Jest członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą. Rozpoznanie zgodne z DSM-5
Numer ISBN

978-83-233-4440-7

Wymiary

176x250

Oprawa

miękka

Liczba stron

528

Język

polski

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38szj4
d38szj4
d38szj4
d38szj4