Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych
Autorzy |
Analiza wchodzenia nowego medium, jakim w latach 60. była telewizja, w polski system mediów masowych (wówczas nazywanych środkami masowej informacji i propagandy).
Autor w swojej pracy zajmuje się zagadnieniem ogromnie ważnym z punktu widzenia historyków - a mianowicie związkiem telewizji z życiem społeczeństwa. O ile prasa , radio oraz film były w PRL traktowane jako środki propagandy, to telewizja rozwijała się spontanicznie, z inicjatywy oddolnej - inżynierów, dziennikarzy radiowych.
Kierownictwo PZPR z towarzyszem Wiesławem Gomułką na czele, nie dostrzegali znaczenia telewizji jako instrumentu propagandy partyjnej, a raczej traktowali ją jako środek upowszechniania kultury.
Numer ISBN | 978-83-7436-135-4 |
Wymiary | 145x205 |
Gatunek | Literatura faktu |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 208 |
Podziel się opinią
Komentarze