Trwa ładowanie...
d1nbmm4
12 stycznia 2013, 00:00

Urzędnicy i przedsiębiorcy. Kulturowe bariery współpracy

książka
Oceń jako pierwszy:
d1nbmm4
Urzędnicy i przedsiębiorcy. Kulturowe bariery współpracy
Rok wydania
Autorzy
Wydawnictwo
Inne
Źródło: Inne

Media często informują o skandalach związanych z realizacją dużych projektów publicznych, takich jak problemy przy budowie autostrad, korupcja w Komendzie Głównej Policji, czy podejrzenia korupcji przy wdrażaniu projektów informatycznych dla MSWiA. Książka omawia źródła tych patologii, pokazując uwarunkowania relacji między urzędnikiem a przedsiębiorcą.

Książka jest efektem szeroko zakrojonego projektu badawczego wśród urzędników polskiej administracji publicznej. Autorzy poszukiwali odpowiedzi na pytanie, na ile prawdziwa jest powszechna opinia polskich przedsiębiorców, że jedną z podstawowych barier prowadzenia biznesu w Polsce jest źle działająca administracja publiczna.

Wyniki przedstawione w książce są niezwykle interesujące. Urzędnicy źle traktują przedsiębiorców nie tylko z powodu negatywnego wizerunku biznesmenów wśród znacznej liczby Polaków. Równie istotny problem stanowi tożsamość polskich urzędników, którzy wiedzą, kim nie chcą być – urzędnikami z filmów Stanisława Barei, lecz nie bardzo potrafią określić, kim chcieliby być. Polski urzędnik, często zagubiony, pozbawiony pewności siebie i orientacji w rzeczywistości, nie może nikomu pomóc, ponieważ sam potrzebuje pomocy. Jednocześnie polski urzędnik nieustannie jest poddawany eksperymentom, polegającym na próbach przeszczepiania zachodnich wzorców zarządzania do krajowej administracji publicznej, przy czym te wzorce przyjmowane są często niechętnie.

Książka adresowana jest do trzech grup odbiorców: 1. naukowców, zajmujących się administracją publiczną i biznesem, 2. studentów administracji publicznej i biznesu, oraz 3. czytelników zainteresowanych sprawami państwa i gospodarki.

Urzędnicy i przedsiębiorcy. Kulturowe bariery współpracy
Numer ISBN

978-83-7561-236-3

Wymiary

165x235

Gatunek

Kultura i sztuka,Ekonomia,Biznes

Oprawa

1

Liczba stron

250

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1nbmm4
d1nbmm4
d1nbmm4
d1nbmm4

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj