Tuptaj, średniaczku. Zajęcia muzyczne dla młodszych i średnich grup przedszkolnych
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2019 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo | |
Seria |
Po sukcesie Tuptaj, maluszku przyszedł czas na kontynuację. Tuptaj, średniaczku oparte zostało na takich samych założeniach, co poprzednia publikacja. Tym razem podzielone na pięć poziomów zajęcia są jednak skierowane do nieco starszych dzieci (od 2 do 5 lat). Z realizacją wszystkich zaplanowanych poziomów zajęć poradzą sobie także dzieci ze starszych grup żłobkowych – pod warunkiem, że poziomy te będą wprowadzane w oznaczonej kolejności oraz, że najmłodsi wcześniej bawili się przy publikacji Tuptaj, maluszku.
Tuptaj, średniaczku od swojej poprzedniej części różni się tempem i intensywnością zajęć. Zabaw jest więcej, są bardziej dynamiczne i zróżnicowane. Dzieci są zachęcane do śpiewania prostych piosenek.
Nie dajemy Ci kolejnych scenariuszy zajęć, w oparciu o które takie zajęcia można zrealizować – ta publikacja to kompletne, już przeprowadzone zajęcia, nagrane w formie audio!
Na publikację składają się:
płyta CD 1 z kompletnymi, przeprowadzonymi zajęciami, ujętymi w formę audio. Dzieci przy tych nagraniach będą się w stanie bawić samodzielnie (bezpośredni udział nauczyciela/opiekuna nie jest konieczny – zajęcia mogą odbywać się jedynie pod jego troskliwym okiem);
płyta CD 2 zawierająca poszczególne zabawy z każdego poziomu, bez instrukcji słownej dotyczącej sposobu ich wykonania. Płyta ta będzie przydatna wówczas, gdy dzieci poznają już dobrze konkretne zabawy i nie będą potrzebowały słownych wskazówek, jak przy danym nagraniu należy się bawić;
książeczka, w której zamieszczono konspekty zajęć nagranych na płytę. Stanowi ona pomoc dla nauczyciela/opiekuna – zawiera słowa piosenek i krótkie opisy zabaw, które precyzują polecenia zarejestrowane na nagraniu.
Z publikacji można korzystać na kilka sposobów:
przeprowadzając kompletne zajęcia (z płyty CD 1): wystarczy wybrać interesujący nas poziom, włączyć odtwarzanie, a zajęcia zostaną w całości poprowadzone przez lektora. Każda zabawa będzie wyjaśniona, dzieci nieustannie będą otrzymywały instrukcje do zadań, pochwały itd.;
wybierając poszczególne zabawy prowadzone przez lektora (z płyty CD 1): jeżeli chcemy zaproponować dzieciom konkretną zabawę – wystarczy wybrać numer odpowiedniego utworu na płycie;
wybierając poszczególne zabawy bez instrukcji lektora (z płyty CD 2): ten wariant przyda się, gdy dzieci poznają już dobrze konkretne zabawy i nie będą potrzebowały słownych wskazówek, jak przy danym nagraniu muzycznym należy się bawić.
UWAGA: Przy pracy z płytą CD 2 warto zwrócić uwagę na inną numerację utworów niż podana w konspekcie wydrukowanym w książeczce. Zmiana numeracji spowodowana jest tym, że na płycie tej zostały wyłączone fragmenty zawierające głos lektora (są to na przykład części oznaczone w konspekcie jako „Powitanie” czy „Pożegnanie”). Tak więc pomimo tego, iż wydawać by się mogło, że utworów na płycie CD 1 jest więcej, niż na CD 2, to na tej drugiej znajdują się wszystkie zabawy z pierwszej. Aby ułatwić korzystanie z płyty CD 2, na końcu książeczki umieszczono listę zawierającą spis utworów znajdujących się na tej płycie.
Warto zaznaczyć, że można w pełni wykorzystać możliwości tej publikacji, nawet nie mając doświadczeń w pracy z płytą Tuptaj, maluszku – jednak zachęcamy do sięgnięcia także i po nią.
Numer ISBN | 978-83-65915-29-0 |
Wymiary | 14x18 |
Oprawa | zintegrowana |
Liczba stron | 20 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze