Tuptaj, maluszku. Nowe wydanie. Zajęcia muzyczne dla grup żłobkowych i młodszych przedszkolaków
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2019 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo | |
Seria |
Nowe, rozszerzone wydanie – publikacja z 2 płytami CD
Jak prowadzić zajęcia umuzykalniające z dziećmi w wieku od 1,5 roku do 3 lat?
Jak fachowo rozwijać u nich umiejętności muzyczno-rytmiczne, nie będąc rytmikiem?
Jak sprawić, by takie zajęcia były dla dzieci prawdziwą przyjemnością?
Publikacja, którą trzymasz w rękach, jest odpowiedzią na powyższe pytania. Nie dajemy Ci kolejnych scenariuszy zajęć, w oparciu o które takie zajęcia można zrealizować – ta publikacja to kompletne, już przeprowadzone zajęcia, nagrane w formie audio! Wkładasz płytę do odtwarzacza i dzieci po prostu zaczynają się przy niej bawić – prościej się nie da!
Na publikację składają się:
płyta CD 1 z kompletnymi, przeprowadzonymi zajęciami, zarejestrowanymi w formie audio, podzielonymi na pięć poziomów – z każdym poziomem wzrasta ich intensywność, różnorodność i poziom trudności;
NOWOŚĆ: płyta CD 2 zawierająca poszczególne zabawy z każdego poziomu, bez instrukcji słownej dotyczącej sposobu ich wykonania – ten wariant przyda się, gdy dzieci poznają już dobrze konkretne zabawy i nie będą potrzebowały słownych wskazówek, jak przy danym nagraniu muzycznym należy się bawić. Dzięki tej płycie nauczyciel dostaje do ręki narzędzie pracy pozwalające na prowadzenie zabaw na zupełnie nowym poziomie;
książeczka, w której zamieszczono konspekty zajęć nagranych na płytę (jako pomoc zawierająca słowa piosenek i krótkie opisy, które precyzują polecenia zarejestrowane na nagraniu).
Zajęcia podzielone zostały na pięć poziomów. Z każdym kolejnym poziomem wzrasta ich intensywność, różnorodność i poziom trudności.
Z publikacji można korzystać na kilka sposobów:
stopniować trudność zajęć (zalecane), a więc zacząć od pierwszego poziomu (niezależnie od wieku dzieci) i w miarę opanowania przez nie kolejnych, coraz to trudniejszych zadań – przechodzić na następne poziomy;
dopasować trudność do wieku i możliwości dzieci, np. z trzylatkami można zacząć od poziomu III (a poziomy I i II można wykorzystać jako niezależne zabawy);
dobierając zabawę do potrzeb – każdą aktywność potraktować jako niezależną od innych i wykorzystać jako przerywnik między zajęciami, zaproszenie do zabawy itd.;
wybierając poszczególne zabawy prowadzone przez lektora (z płyty CD 1): jeżeli chcemy zaproponować dzieciom konkretną zabawę – wystarczy wybrać numer odpowiedniego utworu na płycie;
NOWOŚĆ: wybierając poszczególne zabawy bez instrukcji lektora (z płyty CD 2): ten wariant przyda się, gdy dzieci poznają już dobrze konkretne zabawy i nie będą potrzebowały słownych wskazówek, jak przy danym nagraniu muzycznym należą się bawić.
UWAGA: Przy pracy z płytą CD 2 warto zwrócić uwagę na inną numerację utworów niż podana w konspekcie wydrukowanym w książeczce. Zmiana numeracji spowodowana jest tym, że na płycie tej zostały wyłączone fragmenty zawierające głos lektora (są to na przykład części oznaczone w konspekcie jako „Powitanie” czy „Pożegnanie”). Tak więc pomimo tego, iż wydawać by się mogło, że utworów na płycie CD 1 jest więcej, niż na CD 2, to na tej drugiej znajdują się wszystkie zabawy z pierwszej. Aby ułatwić korzystanie z płyty CD 2, na końcu książeczki umieszczono listę zawierającą spis utworów znajdujących się na tej płycie.
Numer ISBN | 978-83-65915-31-3 |
Wymiary | 14x18 |
Oprawa | zintegrowana |
Liczba stron | 20 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze