Tradycja i współczesność filozofii wychowania 2
Autorzy |
Tematem książki jest historyczny i współczesny dorobek odradzającej się w Polsce dziedziny badań pedagogicznych, jaką jest filozofia wychowania. Zamysłem autorów było postawienie - po raz pierwszy - pytania o stan badań oraz (syntetyczne) określenie linii rozwojowych prowadzących od antycznych korzeni, po badania współczesne. Znaczenie pedagogiki filozoficznej w XX wieku malało i rosło w zależności od swoistej konfrontacji z pedagogiką empiryczną, a później także z ideologiami społecznymi. Obecny pluralizm w pedagogice otwiera nową perspektywę przed związkami nauk o wychowaniu z filozofią. Dokonuje się to nie tylko na planie merytorycznym (np. obecność filozofów na VI Zjeździe PTP), ale także na planie formalnym.
Książka składa się z trzech komplementarnych części, z których każda jest swoistą całością. Część historyczna jest zorientowana personalnie, prezentuje wybitne, znaczące koncepcje filozoficzno-pedagogiczne minionych epok. Część druga obejmuje bogate spektrum szczegółowych zagadnień analizowanych z różnych perspektyw metodologicznych. Część trzecia jest w całości poświęcona dorobkowi prof. S. Wołoszyna i jest swoistą klamrą łączącą dwie poprzednie.
Głównymi odbiorcami książki są pracownicy naukowi oraz studenci. Poza tym młodzież klas maturalnych przygotowująca się do studiów humanistycznych. Powinna dotrzeć do towarzystw naukowych - PTP, ale także do ODN.
Numer ISBN | 978-83-7308-983-9 |
Wymiary | 160x235 |
Gatunek | Filozofia i etyka,Metodyka |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 440 |
Podziel się opinią
Komentarze