Trwa ładowanie...
recenzja
30-11-2012 18:08

Świat często działa według męskich zasad

Świat często działa według męskich zasadŹródło: Inne
dv93a1d
dv93a1d

Kobiety kochają zakupy. To fakt. Po co więc powstała książka mówiąca o tym, co kieruje kobietami w czasie zakupów? Przecież ludzie, mężczyźni i kobiety, są tacy sami, potrzebują tych samych produktów, więc po co kierować do nich inne przekazy marketingowe, inne reklamy, po co się zastanawiać, dlaczego reklama produktu dla kobiet nie przynosi zysków i wzrostu sprzedaży, mimo że ma (pozornie) świetną reklamę?

Autorki zaczynają od opisania pewnego spotkania, na którym wielcy marketingowcy dochodzą do wniosku, że aby sprzedać towar X kobietom, wystarczy wydrukować ulotki na różowym papierze. Proste, prawda? Jeden produkt, ale dla kobiet należy przygotować różowe ulotki i to powinno wystarczyć do tego, aby podnieść sprzedaż.

To spory skrót myślowy, ale jednocześnie doskonały wstęp do historii o tym, dlaczego produkty, które są najczęściej kupowane przez kobiety, nie mają dobrych, skierowanych tylko do kobiet, reklam. To kobiety w większości dokonują wyborów podczas zakupów, to do nich powinni dotrzeć reklamodawcy z ofertą produktową. Nie z samym produktem, ale z jego reklamą, z tym subtelnym zwróceniem uwagi na ten konkretny produkt.

O tym, co powinno się znaleźć w takich przekazać, piszą autorki. Wspominają o utopijnej wizji świata idealnego, do którego dążą kobiety – idealnie posprzątanego domu, pięknej, uśmiechniętej i wiecznie zadowolonej rodziny, idealnej sylwetki (swojej) i tak dalej.W poszukiwaniu produktów czy usług, które je do tego ideału zbliżą, są w stanie „wyruszyć” na zakupowe poszukiwania. I tu bardziej będzie się dla nich liczyć opinia innych konsumentów, którzy korzystali z produktu niż opinia samej marki na swój temat. Marka sugerująca, że jest świetna, jest raczej podejrzana a samo przekonanie o własnej doskonałości jeszcze nie nakłania kobiety do zakupów.

dv93a1d

Dla odmiany panowie bardziej wierzą opiniom specjalistów czy autorytetów, którzy pokazują się m.in. w telewizji czy na billboardach. Już choćby fakt, komu „wierzymy”, powinien wpływać na pomysły reklam. Warto jednak pamiętać, że to kobiety czerpią informacje z wielu źródeł zanim dokonają zakupu.

„Wszystkie marki kobiece powinny zacząć od przyjrzenia się swojemu audytorium i znalezienia potrzeby (insightu) wsparcia kobiecego dążenia do utopii.” Albo do owego świata idealnego.

No, i same zakupy… Dla kobiet to forma spędzenia wolnego czasu, dla mężczyzn to jednak praca, dlatego kobiety potrafią spędzić pół dnia w centrum handlowym i w zasadzie niczego nie kupić, podczas gdy panowie po prostu kupują i wychodzą ze sklepu.

Ta książka to skarbnica wiedzy dla osób zawodowo zajmujących się marketingiem, ponieważ pomaga w zrozumieniu idei reklamy skierowanej do kobiet. To całkiem nowa część marketingu, nie do końca poznana i raczej raczkująca, ponieważ szybciej jest stworzyć jedną reklamę, w pewnym sensie unisex, żeby nie trzeba się było zastanawiać, czy reklama jest zbliżona do zainteresowań kobiet czy może jej twórcy nieświadomie już kobiety obrazili.

Czy z niej wyniesie ktoś, kto nie pracuje „w reklamie”? Raczej niewiele, ale na tym chyba polega specyfika Zakupów na obcasach.

dv93a1d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dv93a1d

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj