Trwa ładowanie...
d1mkscr
29-10-2021 10:00

Sarajewo jako locus educandi. Studium przypadku

książka
Oceń jako pierwszy:
d1mkscr
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Książka dr Justyny Pilarskiej to istotny polski głos w międzynarodowych badaniach dotyczących fenomenu Sarajewa jako przykładu koegzystencji zróżnicowanych etnicznie kultur. Rozważania autorki zostały podbudowane jej niezwykłym zaangażowaniem osobistym, wyrażającym się w bezpośrednim, wieloletnim kontakcie z mieszkańcami Sarajewa. […] Publikacja podkreśla edukacyjną moc architektury (pedagogika miasta), w związku z czym warto rozważyć możliwość współpracy kierunków pedagogicznych z wydziałami architektury w Polsce. Efektem takiego współdziałania powinno być zwrócenie uwagi na szczególne znaczenie architektury i urbanistyki, również architektury krajobrazu, w tworzeniu tożsamości kulturowej.

Z recenzji dr. hab. inż. arch. Waldemara Wawrzyniaka, prof. UAP

Sarajewo jako locus educandi. Studium przypadku
Numer ISBN

978-83-66990-14-2

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

524

Język

polski

Recenzja

Monografia Justyny Pilarskiej stanowi wybitny wkład w badania nad miastem pedagogicznym. Ukształtowało ono własną szczególną tożsamość w skrajnych warunkach i dzięki badawczej wrażliwości autorki hojnie dzieli się na kartach tej książki swoją niezwykłą międzykulturową pedagogicznością. […] Publikacja znacząco zasila od lat z powodzeniem rozwijający się w pedagogice społecznej nurt trialektycznej „myśli uprzestrzennionej”. To kolejna – ogromnie interesująca – wersja pedagogiki miejsca, a przede wszystkim pierwsze na polskim rynku, spójne i całościowe, znakomite studium pedagogiki miasta.

Z recenzji prof. dr hab. Marii Mendel

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1mkscr
d1mkscr
d1mkscr
d1mkscr