Rytualne oblicze lekcji
| Rok wydania | 2005-07-01 |
| Autorzy | |
| Wydawnictwo |
Lekcja, oblicze i rytuał to pojęcia tworzące temat prezentowanego tytułu. Książka jest zbiorem przemyśleń na temat rytuału i możliwości jego wykorzystania w rozumieniu otaczającej nas rzeczywistości (opracowanie idealnego modelu rytuału, metody badań – rytostrukcji – w nawiązaniu do której można odkryć to, co w rytualne jest niewidoczne, jak na niezależne zjawisko kultury (lekcja jako mikrorytuał). Rytualne oblicze lekcji jest książką dla każdego. Można w niej odnaleźć siebie niezależnie od tego, kim się jest, co się robi i ile ma się lat. Każdy spędził wiele lat w szkole, każdy doświadczał w niej siebie, w różnych relacjach z innymi i to w różnych kontekstach. Każdy, czy chce tego, czy nie, jest „modelowany” przez szkolne rytuały. Treść tej książki powinni poznać zwłaszcza pracownicy nauki, nauczyciele, „refleksyjni” uczniowie i studenci, ponieważ to właśnie oni są „żywą materią” rytualnego oblicza lekcji.
| Numer ISBN | 83-7308-301-4 |
| Wymiary | 176x250 |
| Gatunek | Metodyka |
| Oprawa | 1 |
| Liczba stron | 172 |
Podziel się opinią
Komentarze