Trwa ładowanie...
dv93a1d
03-02-2020 12:30

Profesjonalne kształcenie muzyczne w systemach edukacji Polski i Meksyku. Studium porównawcze

książka
Oceń jako pierwszy:
dv93a1d
Profesjonalne kształcenie muzyczne w systemach edukacji Polski i Meksyku. Studium porównawcze
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

W swojej pracy badawczej podejmuję próbę analizy dwóch systemów szkolnictwa i kształcenia muzycznego w odległych geograficznie i kulturowo krajach – Meksyku i Polsce. Postanowiłem też przyjrzeć się relacjom i zależnościom między systemami edukacji a systemami społecznymi i kulturowymi oraz znaleźć odpowiedź na pytanie, w jakim stopniu systemy oświaty i szkolnictwa, zwłaszcza muzycznego, w badanych krajach odpowiadają potrzebom konkretnych społeczeństw. Praca ta mieści się w ramach pedagogiki porównawczej.

Komparatystyka systemów edukacyjnych, czyli pedagogika porównawcza, jest dyscypliną zajmującą się porównywaniem struktury, działań i efektywności systemów oświatowo-wychowawczych w różnych krajach z uwzględnieniem ich odmiennych warunków ekonomicznych, kulturowych i społecznych. Głównym celem tych porównań, który pojawił się najwcześniej i ciągle jeszcze pozostaje jednym z najważniejszych, jest naturalna ciekawość, jak wyglądają systemy oświatowe innych krajów i co się w nich dzieje. Drugim celem, może nawet ważniejszym, jest dążenie do jak najpełniejszego wyjaśnienia zjawisk wychowawczych zachodzących w szkołach, w czym bardzo pomocne mogą być pewien dystans i perspektywa doświadczeń innych krajów.

Wreszcie, pedagogika porównawcza wydaje się szczególnie ważna również dlatego, że bada dogłębnie, jak struktury systemowe wpływają na realizację zamierzonych celów polityki oświatowej w danym kraju. Wspólne zadanie dla komparatystów i pedagogów innych specjalności to rozwiązanie problemu, jak najekonomiczniej i najskuteczniej zorganizować oświatę dla wszystkich, to znaczy w skali danego kraju. Oczywiście może tu chodzić również o jakiś nurt czy zakres oświaty. Nas interesuje nauczanie muzyki w celach profesjonalnych, a zwłaszcza organizacja i takie nauczanie, które odbywa się w specjalnych instytucjach lub ich systemie.

Profesjonalne kształcenie muzyczne w systemach edukacji Polski i Meksyku. Studium porównawcze
Numer ISBN

978-83-7856-405-8

Wymiary

145x205

Oprawa

miękka

Liczba stron

186

Język

polski

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dv93a1d
dv93a1d
dv93a1d
dv93a1d
dv93a1d

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj