Trwa ładowanie...
d35mk9s
05-02-2020 08:40

pedagogika. Animaloterapia

książka
Oceń jako pierwszy:
d35mk9s
pedagogika. Animaloterapia
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Prezentowany program powstał w przedszkolu integracyjnym przy współpracy z Fundacją „Ama Canem”. Jest to innowacyjna forma działalności przedszkolnej, wykorzystująca psy do celów edukacyjnych. Istotą programu jest nauka bezpiecznego kontaktu dziecka ze zwierzęciem, otwarcie dzieci na nowe doświadczenia, nauczenie szacunku do zwierząt. Ważnym elementem programu są działania, które mają na celu wykorzystanie potencjału dzieci oraz usprawnienie ich funkcji motorycznych. Program obejmuje także współpracę z rodzicami. Wielkim sukcesem tego programu jest udział przedszkolaków w różnego rodzaju imprezach i spotkaniach, które pełnia funkcje społeczno-edukacyjne. Polecamy tę książkę wszystkim nauczycielom oraz rodzicom, ponieważ jej treści mogą być wykorzystane w wielu sytuacjach międzyludzkich, z którymi spotyka się dziecko.

pedagogika. Animaloterapia
Numer ISBN

978-83-7308-841-2

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

96

Język

polski

Fragment

Fragment str. 39-41 Ja i zwierzęta – poznajmy się Dziecko poznaje siebie W tej części odniesiemy się do podstawowych potrzeb dziecka w wieku przedszkolnym. Są nimi przede wszystkim: potrzeba bezpieczeństwa, potrzeba ruchu, zabawy, działania, eksperymentowania oraz poznawania i ekspresji. Przez zabawy i ćwiczenia dziecko poznaje swoje ciało, jego możliwości, uczy się wyrażać i identyfi kować emocje towarzyszące jego doświadczeniom. Przykładowe ćwiczenia i zabawy: a) poznawanie swojego ciała: – zabawy dotykowe – wyczuwanie własnego ciała: głowy, twarzy, rąk, dłoni, nóg, stóp, brzucha, pleców; – oglądanie siebie w lustrze: wskazywanie i nazywanie poszczególnych części ciała; – dostrzeganie szczegółów: liczenie palców, przykładanie palców jednej ręki do drugiej, dotykanie rzęs, brwi, określanie koloru włosów, oczu; – rysowanie siebie – „To jestem ja i tak wyglądam”; – poznawanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się własnymi zmysłami: zabawy w rozpoznawanie zapachów, smaków, rozpoznawanie słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą dotyku, wzroku; b) rozwijanie sfery emocjonalnej: – wyrażanie i identyfi kowanie własnych emocji; – wyrażanie i nazywanie różnych emocji doświadczanych przez dziecko: zabawy w aktora – „Jestem smutny”, „Jestem wesoły”, „Boję się”, „Jestem zły”; – rozpoznawanie, wyrażanie i nazywanie własnych emocji w danej chwili; c) poznawanie informacji o sobie: – utrwalanie swoich danych: „Mam na imię...”, „Nazywam się...”, „Mam... lat”; – zapamiętywanie i utrwalanie swojego adresu: „Mieszkam na ulicy...”; – opisywanie okolicy, w której mieszka dziecko: np.: „Dom, w którym mieszkam, ma cztery piętra, obok bloku jest duży sklep i plac zabaw”; d) wdrażanie do przestrzegania zasad dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo: – doskonalenie prawidłowego oddychania; – dbanie o własne narządy zmysłów: unikanie hałasu, dbanie o oczy (unikanie dotykania oczu brudnymi rękoma i ostrymi, niebezpiecznymi przedmiotami), dbanie o czystość nosa (czyszczenie nosa podczas kataru, zasłanianie nosa i ust podczas kichania i kaszlu); – doskonalenie umiejętności prawidłowego i bezpiecznego spożywania pokarmów: jemy, dokładnie gryząc i żując pokarm, podczas jedzenia nie rozmawiamy, nie wygłupiamy się, spożywamy tylko to, co mamy na swoim talerzu i w swoim kubku; – wdrażanie dziecka do rozumienia konieczności doboru odzieży do aktualnych warunków pogodowych; – wdrażanie dziecka do rozumienia potrzeby korzystania z opieki lekarskiej podczas choroby, zabawy tematyczne: chory Jaś, wizyta u lekarza (wyjaśnianie – „Co się ze mną dzieje, gdy jestem chory?”, „Co muszę zrobić, aby poczuć się lepiej?”); – wdrażanie dziecka do przestrzegania zasad bezpieczeństwa: „Bawię się tylko w wyznaczonych miejscach (nie odchodzę samowolnie z miejsca zabawy); nie ruszam przedmiotów i rzeczy obcych, znalezionych, niebezpiecznych; nie podchodzę i nie rozmawiam z osobami dorosłymi, których nie znam, nie ruszam przedmiotów, urządzeń elektrycznych bez nadzoru osób dorosłych; informuję opiekuna o zaistniałym zagrożeniu (sytuacji, w której poczułem, że coś mi zagraża)”; – wdrażanie dziecka do poznawania najbliższego otoczenia (poznanie miejsca, w którym mieszka; nazwy ulicy, osiedla; poznanie miejsc użyteczności publicznej – kluby, parki, przychodnie itp.); – poznanie zasad ruchu drogowego oraz podstawowych zasad poruszania się (bezpieczne poruszanie się po najbliższej okolicy: przechodzenie na drugą stronę ulicy, zatrzymywanie się, korzystanie z sygnalizacji świetlnej, odczytywanie sygnałów nadawanych przez policjanta kierującego ruchem, odczytywanie znaków drogowych: znaki drogowe pionowe – informacyjne, ostrzegawcze, zakazu; poziome – przejście dla pieszych – zebra); – poznanie sposobów poruszania się w miejscach szczególnie niebezpiecznych (skrzyżowania, przejazdy kolejowe, torowiska tramwajowe); – kształtowanie świadomości właściwego organizowania zabaw w zależności od pory roku: zabawy letnie, zabawy zimowe; – uświadomienie następstw wynikających z niewłaściwej organizacji zabaw.... ciąg dalszy w książce

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d35mk9s
d35mk9s
d35mk9s
d35mk9s
d35mk9s

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj