Trwa ładowanie...
dm230m2
10-12-2021 10:00

Otwarte formy uczenia się i nauczania języków obcych

książka
Oceń jako pierwszy:
dm230m2
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Celem monografii są analiza i interpretacja problemu otwartych form uczenia się i nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem autonomii ucznia. Jest to zagadnienie wyjątkowo ważne, gdyż stanowi jeden z głównych postulatów kolejnych reform edukacji w Polsce. W niniejszej książce poszukuje się odpowiedzi na pytania o to, jak otwarte formy pracy wpływają na uczniów, jeśli są stosowane systematycznie i celowo, a także w jaki sposób przyczyniają się do rozwoju autonomicznej postawy uczniów, charakteryzującej się samodzielnością planowania, organizowania i oceny własnej pracy oraz odpowiedzialnością za jej wyniki i proces uczenia się.

Osiągnięciu tego celu służą analiza zagadnień teoretycznych i własne badania. Dotychczas nie prowadzono pogłębionych badań empirycznych dotyczących otwartych form uczenia się i nauczania w odniesieniu do lekcji języka obcego. Koncentrowano się na sprawozdaniach pedagogów stosu­jących te formy uczenia się i nauczania na lekcjach innych przedmiotów, przy czym w większości były to zajęcia z udziałem dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Otwarte formy uczenia się i nauczania języków obcych
Numer ISBN

978-83-8095-999-6

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

340

Język

polski

Recenzja

Wiele mówi się i pisze o edukacji alternatywnej, edukacji elastycznej, pedagogice humanistycznej itp. U podstaw tych koncepcji leży pedagogiczna orientacja na uczącego się, promująca otwarte formy kształcenia. Takie rozwiązania pedagogiczne powinny sprzyjać wielostronnemu rozwojowi uczących się także w obszarze kształcenia językowego. Nauka języka przy wykorzystaniu otwartych form pracy może być realizowana na wiele sposobów i przynosić wiele korzyści, jak to wykazała Autorka. Książka jest przykładem efektywnego poszukiwania nowych rozwiązań w glottodydaktyce. Zadziwia konsekwencja, z jaką Beata Anna Peć buduje swój warsztat badawczy i konstruuje narzędzia, dzięki którym jest w stanie dokonać szczegółowej ewaluacji otwartych form uczenia się i nauczania, coraz częściej stosowanych na lekcjach języka niemieckiego.

prof. dr hab. Roman Lewicki

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dm230m2
dm230m2
dm230m2
dm230m2
dm230m2

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj