O telewizji. Panowanie dziennikarstwa
Tytuł oryginalny | Sur la télévision suivi de L'emprise du journalisme |
Autorzy |
Mówienie o telewizji i dziennikarzach – i to w sposób krytyczny – w audycji telewizyjnej zakrawa na paradoks. Taki jednak sposób dotarcia do szerszej publiczności wybrał Pierre Bourdieu, znakomity francuski socjolog, odsłaniając kulisy przekazywania za pośrednictwem mediów informacji, a także wzajemne powiązania między polem nauki a polem dziennikarstwa. Niejednokrotnie ironiczne uwagi Bourdieu demaskują status medialnych ekspertów, zawodowców od lapidarnych opinii, oraz często nieoczywiste uwikłania świata polityki w kolaborację z mediami. Jakie są zyski i straty z bycia osobą medialną? Dlaczego warto się nad tym zastanawiać? Na takie pytania odpowiada Bourdieu w swoim pasjonującym eseju.
Numer ISBN | 978-83-01-16046-3 |
Wymiary | 145x205 |
Gatunek | Psychologia |
Oprawa | 3 |
Liczba stron | 80 |
Podziel się opinią
Komentarze