Niepowstrzymany rozwój. Jak zmieniać firmę, gdy zmienia się rynek
Tytuł oryginalny | Unstoppable |
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2010 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo | |
Seria |
Jaka będzie kolejna działalność podstawowa firmy? W nadchodzącym czasie dwie trzecie firm będzie musiało stawić czoło niezwykłemu wyzwaniu: aby zachować konkurencyjność, będą musiały znaleźć nową definicję swojej działalności podstawowej. W świecie coraz szybszych zmian, nieustannie nasilającej się globalnej konkurencji i ciągłej modyfikacji mechanizmów rynkowych przyszłość dzisiejszych liderów nie jest już pewna. Menedżerowie coraz częściej zdają sobie sprawę, że nie mogą koncentrować się wyłącznie na dniu dzisiejszym, że ich firmy potrzebują radykalnych zmian i nowych impulsów do rozwoju. Niepowstrzymany rozwój to książka, która wyjaśnia, z jakiej perspektywy należy spojrzeć na organizację, aby odkryć niedoceniane, niedostrzegane i niewykorzystywane zasoby platformy biznesowe, informacje o rynku, kompetencje, które można wykorzystać jako fundament dla nowej strategii rozwoju. Książka łączy trzy wielkie aspekty zarządzania:
Analiza wielkich zmian – strategiczny wymiar reformowania działalności podstawowej firmy
Poszukiwanie możliwości rozwoju na trudnych, powoli rozwijających się rynkach
Innowacje strategiczne – nacisk na ukryte zasoby jako czynniki zwiększające szanse stworzenia firmy nie do pokonania
Odwołując się do wniosków z rozległych badań oraz treści ponad trzydziestu rozmów z dyrektorami takich firm jak De Beers, American Expres, Li & Fung czy Harman International, Chris Zook wskazuje sygnały, które świadczą o potrzebie poszukiwania nowej formuły działalności. Wyjaśnia jednocześnie, jak firma może znaleźć i zagospodarować zasoby, które dziś są „ukryte”, a które mogą stać się w przyszłości impulsem do dalszego rozwoju. Prezentuje doskonałe narzędzia i metody diagnostyczne, za pomocą których można zastosować zdobytą wiedzę w praktyce. Poszukiwanie klucza do transformacji w obrębie dotychczasowej działalności podstawowej niesie ze sobą mniejsze ryzyko niż inne popularne metody, takie jak wchodzenie na nowe, atrakcyjne rynki, radykalne reformy czy przejęcia. Pomaga także zrozumieć, dlaczego błędem jest odwoływanie się do dotychczasowej formuły sukcesu, zwłaszcza jeżeli formuła ta zaczyna się wyczerpywać. Dzięki analizie Zooka firmy mają szansę nauczyć się dostrzegać zagrożenie z odpowiednim wyprzedzeniem. Cenne wnioski sformułowane w tej książce pozwolą także wprowadzić kluczowe zmiany, dzięki którym firma będzie mogła uniknąć stagnacji, a nawet śmierci, i ponownie wejść na ścieżkę rozwoju.
O AUTORZE
Chris Zook pracuje w Bain & Company. Jest szefem działu Praktyki Strategii Globalnej i kieruje Projektem Rozwojowym Bain.
OPINIE
Dążenie do wzrostu organicznego jest priorytetem każdego przywódcy. Decyzja Zooka o skupieniu się na możliwości zagospodarowania potencjału działalności podstawowej to strzał w dziesiątkę. Niepowstrzymany rozwój opisuje praktyczną i sprawdzoną metodę formułowania nowej strategii rozwoju, przystosowanej do warunków współczesnego, targanego zmianami świata. John Donahoe, prezes eBay Marketplaces
Niepowstrzymany rozwój to opis wspaniałej podróży po zakamarkach korporacyjnego świata. Przewodnikiem w tej podróży jest wybitny specjalista w dziedzinie tworzenia strategii. Elementem podróży jest polowanie na „ukryte zasoby”, które czytelnicy mogą wykorzystywać, by odmieniać oblicza swoich firm. Co jednak szczególnie ważne, wiedzę przedstawioną na kartach tej książki można bez trudu przełożyć na praktyczne działanie. To poradnik odnawiania oblicza firmy (…). Robert Salerno, prezes i dyrektor operacyjny Avis Budget Group, Inc.
Najważniejszym czynnikiem kształtującym oblicze współczesnego świata biznesu jest szybkość, zmiany zachodzą szybko, na rynek trzeba docierać szybko, klienci reagują i przystosowują się szybko. Niepowstrzymany rozwój odwołuje się do wyników zakrojonych na szeroką skalę badań oraz do doświadczeń Zooka. Odnosi się do kwestii nieustannie zmieniających się wyzwań i szans, przed którymi stają firmy. Analizę przykładów omówionych w tej wspaniałej książce warto polecić każdemu, komu zależy na utrzymaniu zdolności firmy do generowania wartości i rozwijania się w długim okresie. Charcie Denson, prezes NIKE Brand
Numer ISBN | 978-83-62195-55-8 |
Wymiary | 150x225 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 224 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze