Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2023 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Oddana do rąk czytelnika książka jest próbą ukazania, jak trudną sztuką dla nauczycielek i nauczycieli jest ocenianie zachowania uczniów, a także zaprezentowania wielu poszukiwań, które w tym obszarze są czynione od lat. Ocenianie uczniów, a szczególnie ocenianie zachowania, to kwestia, która wywołuje dyskusje w środowisku zarówno naukowym, czego wyrazem są prace między innymi: Krystyny Rau i Ireny Chodoń, Anny Brzezińskiej i Elżbiety Misiorny, Bogusława Śliwerskiego, Bogusławy Doroty Gołębniak, Jadwigi Hanisz i Elżbiety Grzegorzewskiej, Grażyny Szyling czy Bożeny Kubiczek, jak i obywatelskim. [...]
Numer ISBN | 978-83-8294-223-1 |
Wymiary | 160x235 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 132 |
Język | polski |
Recenzja | Podjęta przez autorkę problematyka oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej rzeczywiście nie była przedmiotem odrębnych studiów. Zapewne dlatego, że nie jest to ani komponent odrębnego przedmiotu kształcenia na tym poziomie edukacji, ani też wyodrębniona procedura dydaktyczna, skoro ma to być holistyczna pedagogia w szkolnictwie podstawowym. Zwrócenie jednak uwagi nauczycieli i ich edukatorów na stosowane przez wychowawców praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej jest potrzebne do ich analizy ze względu nie tylko na regulacje prawne, ale przede wszystkim konkretne rozwiązania, by przekonać się, w jakim stopniu są one w ogóle zasadne czy wartościowe. [...] |
Podziel się opinią
Komentarze