Trwa ładowanie...
d192r9a
22-09-2023 09:20

Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej

książka
Oceń jako pierwszy:
d192r9a
Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Oddana do rąk czytelnika książka jest próbą ukazania, jak trudną sztuką dla nauczycielek i nauczycieli jest ocenianie zachowania uczniów, a także zaprezentowania wielu poszukiwań, które w tym obszarze są czynione od lat. Ocenianie uczniów, a szczególnie ocenianie zachowania, to kwestia, która wywołuje dyskusje w środowisku zarówno naukowym, czego wyrazem są prace między innymi: Krystyny Rau i Ireny Chodoń, Anny Brzezińskiej i Elżbiety Misiorny, Bogusława Śliwerskiego, Bogusławy Doroty Gołębniak, Jadwigi Hanisz i Elżbiety Grzegorzewskiej, Grażyny Szyling czy Bożeny Kubiczek, jak i obywatelskim. [...]

Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej
Numer ISBN

978-83-8294-223-1

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

132

Język

polski

Recenzja

Podjęta przez autorkę problematyka oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej rzeczywiście nie była przedmiotem odrębnych studiów. Zapewne dlatego, że nie jest to ani komponent odrębnego przedmiotu kształcenia na tym poziomie edukacji, ani też wyodrębniona procedura dydaktyczna, skoro ma to być holistyczna pedagogia w szkolnictwie podstawowym. Zwrócenie jednak uwagi nauczycieli i ich edukatorów na stosowane przez wychowawców praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej jest potrzebne do ich analizy ze względu nie tylko na regulacje prawne, ale przede wszystkim konkretne rozwiązania, by przekonać się, w jakim stopniu są one w ogóle zasadne czy wartościowe. [...]
W pełni zgadzam się z autorką, że warto było zbadać, jakie są działania praktyczne nauczycieli klas I−III w zakresie ocen zachowania dzieci [...] raport z badań jest bardzo cenny, ciekawy, wartościowy dla edukatorów nauczycieli wczesnej edukacji i dla samych nauczycieli. [...] Znajdziemy tu przykłady ciekawych, nowych podejść [...] nauczycielek do oceniania zachowania dzieci, ale też rozwiązań toksycznych, pseudowychowawczych.
Z recenzji prof. dra hab. Bogusława Śliwerskiego

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d192r9a
d192r9a
d192r9a
d192r9a
d192r9a

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj