Trwa ładowanie...
d2dx1s4
17-04-2012 00:00

Narodziny klasy kreatywnej

książka
Oceń jako pierwszy:
d2dx1s4
Narodziny klasy kreatywnej
Tytuł oryginalny

The Rise of the Creative Class: And How It's Transforming Work, Leisure, Community, and Everyday Life

Rok wydania
Autorzy
Wydawnictwo
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Praca wybitnie interdyscyplinarna. Stanowi ważny wkład w geografię społeczno-ekonomiczną, z którą Richard Florida od lat jest związany instytucjonalnie, socjologię, dla której pojęcie klasy jest jednym z najważniejszych oraz ekonomię, w której języku sformułowana jest duża część argumentacji.

Do tej listy należałoby dodać dziennikarski zmysł obserwacji otoczenia, który przejawia się w znajomości świata artystów, inżynierów i naukowców tworzących, według Floridy, „superkreatywny rdzeń nowej klasy”.

Richard Florida jako pierwszy zwrócił uwagę na istnienie klasy kreatywnej. Według jego szacunków w 2002 r. należało do niej około 30 % Amerykanów. Drugim ważnym wątkiem rozważań Floridy jest rola miejsca (lokalizacji geograficznej) w rozwoju przemysłów kreatywnych. Autor przekonuje, że istnieją kreatywne centra, których szczególna „atmosfera” wpływa korzystnie na rozwój przemysłów kreatywnych, niezależnie od takich czynników jak zasoby naturalne, sposób prowadzenia polityki przez lokalne władze, czy lokalizacja w pobliżu szlaków transportowych.

Praca Richarda Floridy wywołała w Stanach Zjednoczonych gorącą dyskusję. Cieszymy się, że także polscy czytelnicy będą mogli odpowiedzieć sobie na pytanie, czy rzeczywiście narodziła się klasa kreatywna? Pytanie wydaje się bardzo aktualne, ponieważ słowo „kreatywność” cieszy się ostatnio w Polsce dużą popularnością.

Narodziny klasy kreatywnej
Numer ISBN

978-83-61587-37-8

Wymiary

175x245

Gatunek

Ekonomia,Eseje

Oprawa

1

Liczba stron

414

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2dx1s4
d2dx1s4
d2dx1s4
d2dx1s4

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj