Trwa ładowanie...
d4899a7
05-02-2020 07:48

Moda. Podręcznik projektanta. Rysowanie sylwetek, szablonów, dodatków, style ilustracyjne

książka
Oceń jako pierwszy:
d4899a7
Moda. Podręcznik projektanta. Rysowanie sylwetek, szablonów, dodatków, style ilustracyjne
Tytuł oryginalny

Creative Fashion Drawing

Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Wyjątkowa publikacja, która w inspirujący, a zarazem praktyczny sposób pokazuje, jak zostać profesjonalnym ilustratorem mody. Znajdziecie w niej rozdziały poświęcone rysowaniu szablonów i sylwetek modeli, tkaninom, akcesoriom oraz projektowaniu ubrań, a także komplet instrukcji niezbędnych do osiągnięcia w tej dziedzinie profesjonalnego poziomu. Książka jest nie tylko przewodnikiem wprowadzającym czytelnika – krok po kroku – w arkana wiedzy o rysunku; prezentuje również obszerną galerię znakomitych prac projektantów mody i ilustratorów. Niezależnie od tego, czy jesteś pilnym uczniem pragnącym poszerzyć swoje umiejętności, czy kimś, kto tylko z zamiłowania zajmuje się w kreatywny sposób rysunkiem modowym, ta książka pomoże ci wznieść się na wyższy poziom projektowania.

Moda. Podręcznik projektanta. Rysowanie sylwetek, szablonów, dodatków, style ilustracyjne
Numer ISBN

978-83-213-4846-9

Wymiary

210x297

Oprawa

miękka

Liczba stron

160

Język

polski

Fragment

WPROWADZENIE Publikacja ta jest przeznaczona zarówno dla projektantów, którzy chcieliby udoskonalić swoje umiejętności w rysowaniu i ilustrowaniu mody, jak i dla osób przygotowujących się do zawodu projektanta mody, poznających od podstaw tajniki rysunku. Dzięki niej możecie się nauczyć, jak za pomocą rysunku lepiej przedstawiać koncepcje modnego stroju, jak dokumentować i rozwijać swoje pomysły, czy to dla własnej satysfakcji, czyw celu zwiększenia szans na karierę w przemyśle związanym z modą, gdzie rysowanie i rejestrowanie tego, co i jak się nosi, jest prawdziwą zaletą. Co składa się na proces projektowania? Co rozumiemy przez inspirację i poszukiwania oraz co pojawia się jako pierwsze? Jakie miejsce w tej układance zajmuje rysunek i ilustracja? To tylko kilka z pytań, na które postaramy się odpowiedź, zapoznając czytelników z procesami i czynnościami związanymi z rysowaniem i projektowaniem mody. Dla projektanta, a zapewne także każdego artysty, niezależnie od dziedziny, którą się zajmuje, umiejętność poprawnego rysowania jest potrzebą nadrzędną, mimo dość rozpowszechnionej, ale naiwnej opinii głoszącej coś wręcz przeciwnego. Trzeba jednak zaznaczyć, że zakwalifikowanie rysunku do kategorii modowej, w dużej mierze zależy odindywidualnego stylu i tego, czy dany rysunek „spełnia swoje zadanie”. W tym momencie może pojawić się istotne pytanie: na czym polega różnica między rysunkiem modowym a ilustracją mody? Spróbujmy na nie odpowiedzieć w prosty sposób. Rysunki modowe – projekty strojów i akcesoriów – wykonują projektanci we wstępnej fazie pracy w celu zapisania i dopracowania swoich pomysłów, a także na następnym etapie przygotowań do produkcji, kiedy muszą przekazać wizualizacje tych koncepcji dalej, np. pracownikom fabryki, którzy będą szyć ubrania. Ilustracje mody często zamawiane są przez projektantów, czasopisma branżowe czy działy promocji w celu zaprezentowania idei nowych projektów. Mogą służyć do pokazania czegoś więcej niż tylko strojów – np. pomysłu na całą kolekcję, ogólnej koncepcji czy stylu marki projektanta. Przedstawienie takiej koncepcji albo wizerunku wymaga umiejętności obrazowania rzeczy nieuchwytnych: artysta może mieć np. za zadanie pokazać czyjeś nastawienie lub zapach perfum i dlatego, mimo że ilustracja często łamie wiele zasad klasycznego rysunku żurnalowego, pozostaje medium za pomocą którego projektanci wyrażają swoje idee. Bowiem niezależnie od charakterystyki rysunku żurnalowego czy ilustracji modowej, ostateczny efekt musi odpowiadać celowi: „spełniać swoje zadanie”. Zacznijmy nasze rozważania od rysunku projektowego, który jest sztuką interpretacji ludzkiej postaci, ubiorów i akcesoriów w atrakcyjny, a zarazem czytelny sposób. Aby dobrze zrozumieć powstawanie i specyfikę rysunku, należy poznać kolejne etapy twórczej podróży, jaką odbywa projektant. Gdy projektant wpadnie na jakiś ciekawy pomysł, musi go przede wszystkim zapisać – możliwie precyzyjnie uchwycić go na papierze, zanim mu „ucieknie”. Każdy pomysł trzeba później rozwinąć i dopracować, co zwykle wiąże się z przerysowywaniem, sprawdzaniem różnych wariantów i oceną końcową. Czy rysunek odzwierciedla zamysł projektanta, to co chciał wyrazić? Czy proporcje są prawidłowe, a sylwetka odpowiednia? Czy szczegóły są dobrze dobrane i na właściwym miejscu? Czy kolory są odpowiednio dobrane? Krój i struktura ubioru to także część procesu projektowania, wymagają zatem stosownego namysłu oraz uwagi. To tylko niektóre z wielu decyzji, jakie nieustannie trzeba podejmować, a wszystkie składają się na sukces realizacji projektu. Idea i efekt końcowy mogą się bardzo różnić od pierwszych szkiców, ale rysowanie i projektowanie to jeden proces. Neil GreerTen cyfrowy projekt został narysowany ręcznie z wykorzystaniem piórka, tabletu i programu komputerowego Painter. W tej książce znajdziecie zestaw praktycznych rad i wskazówek, które pomogą wam tworzyć lepsze, bardziej profesjonalne rysunki. Będzie wam ona także pomocna w jak najlepszym zaprezentowaniu własnej osobowości, podpowiadając rozmaite rozwiązania, techniki i style. Będziemy tu mówić o wyposażeniu warsztatu projektanta i materiałach, od zupełnie podstawowych narzędzi aż po te bardzo specjalistyczne, a nawet eksperymentalne, włączając pewne informacje z zakresu rysunku komputerowego i możliwości jego wykorzystania – jednak na początku musicie opanować rysunek ręczny. W tym celu pokażemy wam, jak rysować modela: statyczną, pozującą i będącą w ruchu postać ludzką, która później zostanie ubrana. To jest punkt wyjścia; zaczynając prace nad sylwetką dowiecie się, w jaki sposób oddać jej proporcje i takie szczegóły, jak dłonie, stopy, głowy, włosy i twarze. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że dobranie odpowiednego wyglądu rysowanej postaci jest równie ważne jak wybór żywej modelki do prezentacji prawdziwego ubrania; aby pokaz odniósł sukces, jej wygląd i zachowanie muszą być zgrane ze strojem – niewłaściwa modelka o źle dobranej fryzurze i wyglądzie nie będzie dobrze nosiła zaprojektowanych ubrań. Następnie zobaczycie, w jaki sposób rysować różne tkaniny, jak odwzorować ich powierzchnie i właściwości, oddać na papierze to, że są wełniane i mięsiste, przylegające do ciała i cienkie itp. Przy tej okazji najlepiej wyobrazić sobie, w jaki sposób ubranie układa się na figurze. Pozwoli to prawidłowo uchwycić sylwetkę modelki, dopasować wszystkie elementy i proporcje, zanim przejdziemy do podejmowania bardziej szczegółowych decyzji, takich jak stylizacja i zaznaczanie linii konstrukcyjnych stroju, rysowanie kieszeni, kołnierzy, stebnowania i innych detali. Gdy projekt jest już opracowany, rysunek musimy uzupełnić kolorem, fakturą i wzorami. Pokażemy także, ak rysować szablony i schematy – techniczne rysunki niezbędne na etapie przygotowań do fabrycznej produkcji ubrań – które dokładnie pokazują proporcje i konstrukcję ubrania, układ detali itp. Takie szkice dopasowane do ciała modelki przedstawiają prawdziwy strój tak, jakby leżał płasko na blacie stołu. Omówimy też sposoby rysowania dodatków oraz pokażemy techniki, które pomogą wam precyzyjnie przedstawić opracowywane koncepcje. Na koniec zaprezentujemy szeroki wybór współczesnych rysunków i ilustracji wykonanych przez różnych projektantów i artystów z całego świata. Powinny one nie tylko was zainspirować, ale też pokazać ogromną ilość wykorzystywanych stylistyk, z których każda na swój sposób spełnia zamierzony efekt.

Podziel się opinią

1

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4899a7
d4899a7
d4899a7
d4899a7

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj