Marketing technologii społecznych
Tytuł oryginalny | Groundswell |
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2009 |
Autorzy | |
Kategoria | |
Wydawnictwo |
Wśród twoich klientów wzbiera nowy, potężny nurt. Czy już jesteś na niego gotowy? Właśnie w tej chwili twoi klienci piszą o twoich produktach na swoich blogach i przerabiają twoje reklamy w serwisie YouTube. Redagują na potrzeby Wikipedii artykuł na temat twojej firmy i łączą się w grupy wokół twoich produktów na portalach społecznościowych takich jak Facebook. Wszystko to są przejawy nowego zjawiska społecznego - wzbierającego nurtu - które na trwałe odmieniło oblicze świata. Większość firm postrzega wzbierający nurt jako zagrożenie. Ty masz okazje dostrzec w nim swoją szansę. Autorzy książki wyjaśniają, w jaki sposób możesz wykorzystać dla własnych celów potencjał klientów nawiązujących kontakty między sobą. Charlene Li i Josh Bernoff przytaczają 25 zróżnicowanych przykładów z całego świata - począwszy od usług medycznych, poprzez handel detaliczny, a na usługach biznesowych skończywszy - potwierdzające, że wiodące współczesne firmy mogą zdobywać informacje, generować przychody, obniżać wydatki i inspirować własnych klientów. Książka powstała na podstawie rzetelnych danych i bogatych doświadczeń wielu firm. Dzięki lekturze tej książki dowiesz się między innymi, jak firma Procter & Gamble tworzy subtelny przekaz marketingowy skierowany do członków internetowej społeczności, czterokrotnie bardziej skuteczny niż reklama telewizyjna, w jaki sposób firma Best Buy wykorzystuje portal społecznościowy do pozyskiwania informacji od tysięcy pracowników, jak zmieniło się oblicze firmy Dell w związku z wykorzystaniem informacji od klientów przy reorganizacji niemal wszystkich sfer jej działalności, jak obniżać koszty przez kreatywne zastosowania Internetu. Groundswell to wzbierający nurt opinii społecznych, który możesz wykorzystać. To krok dalej niż marketing szeptany. Groundswell to zjawisko, którego nie możesz zignorować. O AUTORACH Charlene Li, dawniej członek zespołu Forrester Research, jest obecnie niezależnym ekspertem. Josh Bernoff jest wiceprezesem i głównym analitykiem w firmie Forrester Research. Po trzynastu latach pracy zawodowej stał się jednym z najczęściej cytowanych amerykańskich analityków. Analizy Josha, będące próbą zrozumienia natury ludzi i ich zwyczajów w zakresie posługiwania się różnymi technologiami, były cytowane w wielu różnych źródłach: począwszy od „Wall Street Journal”, a na programie telewizyjnym 60 Minutes skończywszy. OPINIE Jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. Co jednak, jeśli produkt – czy usługa – twojej firmy jest właśnie szeroko krytykowany na internetowych forach, blogach i w serwisach społecznościowych? Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest wzbierający nurt i jak można wykorzystać jego siłę w działaniach na rzecz własnej marki. - Dorota Wilkanowicz, specjalista ds... Public relation „Władza w ręce ludu!” To zawołanie jeszcze nie tak dawno kojarzyło się przede wszystkim z wezwaniem do rewolucji. Było jednym z symboli kojarzonych z nowym porządkiem politycznym, który, choć wprowadzony wielkim kosztem, nie przetrwał próby czasu. Ale czy na pewno? W wirtualnym świecie Internetu wzbiera potężny nurt. Jego siła bazuje na trzech filarach: ludziach, technologii i gospodarce. Decydujące znaczenie w tym przypadku odgrywają ludzie, którzy komunikują się z innymi wykorzystując do tego coraz doskonalsze i bardziej dostępne technologie informacyjne. Ludzie łączą się w sieci społeczne, dzielą opiniami i tworzą spontaniczne darmowe zasoby wiedzy, które są znaczącą alternatywą wobec moderowanych i często płatnych serwisów informacyjnych. Ludzie jednak występują przede wszystkim w roli konsumentów, którzy decydują o tym, co jest dla nich dobre, a co złe. Dzielą się swoimi przemyśleniami na forach, blogach i w serwisach społecznościowych. Ich opinie odbijają się szerokim echem w internetowej przestrzeni. To echo jest jak wzbierający nurt, który niezwykle trudno opanować. W takich warunkach znaczenia nabiera umiejętne wsłuchiwanie się w to, o czym piszą i mówią ludzie. W takim kontekście wykrzykiwane z rozmachem reklamy i hałaśliwe promocje ustępują miejsca pokornej i kreatywnej cierpliwości, która niezbędna jest do tego, aby ze zrozumieniem wsłuchiwać się we wzbierający nurt sieci 2.0. - Robert Czech, ekspert ds... Doradztwa biznesowego Grupa TP
Numer ISBN | 978-83-61040-72-9 |
Wymiary | 158x233 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 354 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze