Lacrimae rerum. Kieślowski, Hitchcock, Tarkowski, Lynch
| Forma wydania | Książka | 
| Rok wydania | 2011 | 
| Autorzy | |
| Wydawnictwo | |
| Seria | 
Czytelnik nie ma wątpliwości, że ten pan naprawdę kocha kino. Darek Foks, Machina Žižek, jak nietzscheański dyletant czy jak gombrowiczowski przechodzień, jest obeznany w historii filozofii, ale i w tym, co przynoszą codzienne gazety. A wszystko, czego się tknie, zamienia się w przedmiot mentalny, obiekt umysłu, któremu możemy się przyglądać z różnych stron jak kolorowym kulom, które w filmie Spielberga puszcza w ruch E.T., chcąc pokazać chłopcu, z jakiej galaktyki przybył. Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza Lacrimae rerum. Kieślowski, Hitchcock, Tarkowski, Lynch to filmowe tour de force słoweńskiego psychoanalityka i filozofa Slavoja Žižka. Jego komentarze, brawurowe, erudycyjne, często obrazoburcze, dowodzą, że praca teorii może dokonać się w kinie i dochować wierności temu, co w samych filmach nieświadome. Filmografia książki liczy sto pięćdziesiąt tytułów. Oprócz Dekalogu, Niebieskiego, Podwójnego życia Weroniki, Psychozy, Zawrotu głowy, Solaris, Stalkera, Nostalgii, Zagubionej autostrady, Blue Velvet i Dzikości serca, autor obszernie komentuje . Przełamując fale, Piknik pod Wiszącą Skałą, Utalentowanego pana Ripleya, Oczy szeroko zamknięte, Dzień zagłady, Spokojnego Amerykanina i Casablankę. Fragmenty esejów umieszczonych w Lacrimae rerum złożyły się na scenariusz cyklu Z-boczona historia kina w reżyserii Sophie Fiennes (2006).
| Numer ISBN | 978-83-62467-07-5 | 
| Wymiary | 145x205 | 
| Oprawa | miękka ze skrzydełkami | 
| Liczba stron | 328 | 
| Język | polski | 
Podziel się opinią
Komentarze