Trwa ładowanie...
d2f8dxu
04-02-2020 17:47

Kultura szkoły w rozwoju szkoły

książka
Oceń jako pierwszy:
d2f8dxu
Kultura szkoły w rozwoju szkoły
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Kultura szkoły w rozwoju szkoły

Książka Inetty Nowosad wydobywa znaczącą rolę kultury szkoły w uzyskaniu trwałej poprawy pracy szkoły i nie wskazuje na jedyne, słuszne i gotowe rozwiązanie, które mogłoby przeprowadzić szkołę przez proces rekulturacji, krok po kroku. Choć oczywiste jest, że w czasach gwałtownych zmian każdy chętnie szuka oparcia w niosącej poczucie bezpieczeństwa gotowej recepcie na sukces. Jednak gdy uwaga zostaje skierowana na treści techniczne – kosztem zrozumienia ich wpływu na ludzi (użytkowników) i organizację – poprawa staje się niemożliwa, a efektywność zamiera. Ważne okazuje się zrozumienie, z czym mamy do czynienia – poznanie kultury szkoły i zmiany, a dokładnie: uczenie się jej i przekształcanie. Bez współpracy, uczestnictwa i zaangażowania społeczności szkolnej oraz popartej badaniami refleksji nie osiągnie się realnej, głębokiej zmiany, a jedynie taka ma sens.

Treści przedstawione w trzech rozdziałach ułatwiają uzyskanie całościowego spojrzenia na rangę kultury szkoły w jej rozwoju. Zawierają wnioski badaczy, które mogą pomóc lepiej zrozumieć nie tylko znaczenie kultury szkoły i jej złożoność, lecz także wielowymiarowość praktykowania udanej zmiany.

Kultura szkoły w rozwoju szkoły
Numer ISBN

978-83-8095-661-2

Wymiary

145x208

Oprawa

miękka ze skrzydełkami

Liczba stron

300

Język

polski

Recenzja

Kultura szkoły stanowi tę część problematyki badawczej, w obszarze której istnieją w Polsce bogate tradycje, a zarazem występuje niedostatek kontynuacji studiów teoretycznych i prac badawczych. […] Obecnie jesteśmy raczej opóźnieni w zakresie naukowej analizy tej problematyki. Badania kultury szkoły w ostatnich dziesięcioleciach bardzo intensywnie rozwijają się za granicą, czego dowodem są liczne publikacje z tej dziedziny. Inetta Nowosad w swej książce nawiązuje do wielu z nich, wybierając – jak wynika to już ze Wstępu – ten wariant naukowo-badawczy, który wiąże kulturę szkoły z jej efektywnością czy też skutecznością. Jest to dość odległe od dawniejszych analiz lokowanych przede wszystkim w filozofii wychowania, bliższe zaś temu, co znajduje się w polu zainteresowań przedstawicieli ekonomiki oświaty, organizacji szkoły i planowania oświatowego. Jest to podejście w Polsce bardzo mało znane, toteż praca Inetty Nowosad może mieć spore znaczenie poznawcze.

Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2f8dxu
d2f8dxu
d2f8dxu
d2f8dxu
d2f8dxu

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj