Julia Rowntree
Autorytet w dziedzinie pozyskiwania sponsorów i poparcia społecznego dla sztuki współczesnej. Przez 20 lat była dyrektorką ds. rozwoju londyńskiego festiwalu teatralnego LIFT (London International Festival of Theatre) odpowiedzialną za zdobywanie funduszy z sektora prywatnego. Swoimi doświadczeniami współpracy dwóch światów – artystycznego i biznesowego, podzieliła się w książce „Changing the Performance. A Companion Guide to Arts” oraz w „Business and Civic Engagement”, która spełnia dziś funkcję podręcznika dla niezależnych organizacji kulturalnych.
„Każda firma lub instytucja, nieważne – prywatna czy publiczna – oprócz realizowania celu, w jakim została powołana i funkcji, którą ma spełniać, jest po prostu społecznością ludzi próbujących coś wspólnie zrobić.”
W 2006 roku odeszła z LIFT. Obecnie, razem z Duncanem Hoosonem, w ramach stowarzyszenia Clayground Collective prowadzi projekt z pogranicza sztuki, antropologii i animacji kulturalnej. „Project Clay” polega na stworzeniu w przestrzeni publicznej Londynu strefy-obiektu zbudowanego z gliny pochodzącej z ponad 200 zakątków świata. Zaproszeni do udziału goście wykopują kilogram gliny w swoim kraju i przywożą do Londynu, gdzie materiały zostają połączone w symboliczną „ziemię świata”, a następnie wykorzystane podczas warsztatów ceramicznych, w których uczestniczą artyści, młodzież i osoby starsze. Ich prace złożą się na obiekt typu „site-specyfic”. Częścią projektu jest również archiwizacja legend związanych z miejscami pochodzenia gliny.
Miejsce urodzenia | Reading, Wielka Brytania |
Bibliografia |
Podziel się opinią
Komentarze