Ideologia i komunikacja
Rok wydania | 2011 |
Autorzy |
Nowa książka Jerzego Jastrzębskiego porusza kilka newralgicznych, społecznie istotnych i paląco aktualnych zagadnień. Są to między innymi kwestie przeobrażeń systemu edukacyjnego, miejsca oraz roli nauki i szkolnictwa akademickiego w nowoczesnym, demokratyczno-zmediatyzowanym społeczeństwie, wpływu mediów na społeczne postawy i aspiracje edukacyjne, roli polityki (i polityków) w kreowaniu masowych wyobrażeń o tzw. społeczeństwie wiedzy, skutków przemian modelu edukacyjnego dla kodeksu etycznego nauki, aktywności instytucji szkoły i systemu medialnego w tworzeniu współczesnych postaw i oczekiwań poznawczych.
Wątkiem wspólnym, motywem wiążącym wszystkich umieszczonych w Ideologii i komunikacji rozdziałów jest niezależność przyjętej perspektywy, a zatem oryginalność badawczego spojrzenia, bezwzględnie krytyczny dystans do obiegowych, fundowanych przez instytucje edukacyjne (szkołę przede wszystkim), utrwalonych przez media stereotypów poznawczych.
Numer ISBN | 978-83-229-3197-4 |
Wymiary | 165x235 |
Gatunek | Metodyka |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 174 |
Podziel się opinią
Komentarze