Trwa ładowanie...
d3egbnh
10-08-2023 11:47

Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych

książka
Oceń jako pierwszy:
d3egbnh
Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Kategoria
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Książka Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych ukazuje szerszy kontekst realizacji tego rodzaju edukacji z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Może więc uzupełnić wspomnianą lukę. Włączenie się w dyskurs i podjęcie próby odpowiedzi na pytanie, jak edukować studentów – przyszłych nauczycieli w toku studiów, aby efektywnie przygotowywali dzieci w tym temacie, zrodziły konieczność rozpoznania, jak robią to inni. Sięgnięto do wzorców międzynarodowych, szczególnie fińskich. Finlandia od lat znajduje się na szczycie rankingów innowacyjności. Jest to efekt realizowanej konsekwentnie od 2004 roku strategii budowania przedsiębiorczej postawy Finów. W tym kraju nie tylko mówi się o potrzebie edukacji dla przedsiębiorczości, lecz także z powodzeniem prowadzi się ją na wszystkich etapach kształcenia, od edukacji małego dziecka po kształcenie uniwersyteckie.

Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych
Numer ISBN

978-83-8294-245-3

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

220

Język

polski

Recenzja

[…] podejmowanie działań edukacyjnych nastawionych na propagowanie kultury przedsiębiorczości i rozwój kompetencji o charakterze ogólnym, takich jak przedsiębiorczość, umiejętność krytycznego myślenia, przejawianie inicjatywy, zdolność rozwiązywania problemów i współpracy, staje się współcześnie niezwykle istotnym zadaniem. Tym bardziej że kształcenie w zakresie przedsiębiorczości to coś więcej niż tylko przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej. […] Autorkom udało się właściwie usytuować kształcenie i przedsiębiorczość, co wbrew pozorom nie jest takie proste, chociażby ze względu na nieodzowność ciągłego i jednoznacznego akcentowania wspólnych i rozbieżnych zakresów treści. Dostrzegam w tym zabiegu – przede wszystkim merytorycznym – cenną płaszczyznę ukierunkowującą nauki społeczne (w ramach dyscyplin pedagogika oraz ekonomia i finanse) na wspólne wypracowywanie znaczących projektów naukowych […].
Z punktu widzenia społeczno­-edukacyjnego i ekonomicznego publikacja stanowi niezaprzeczalny wkład w dalszy rozwój i poszerzenie pól badawczych we współczesnych naukach społecznych. […] Wartością opracowania jest zwłaszcza to, że udało się w nim uniknąć jednostronności w podejściu do zagadnienia przedsiębiorczości. Wyraźnie widać, że Autorkom zależało, aby ich namysł nad problematyką stał się także przedmiotem dalszej dyskusji i poszukiwań badawczych, co wynika z przekonania, iż dokonane analizy nie pretendują do rozwiązań wyczerpujących.
Z recenzji dr. hab. Mirosława Kowalskiego, prof. UZ

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3egbnh
d3egbnh
d3egbnh
d3egbnh