Trwa ładowanie...
d2k76nf
13-01-2014 00:00

Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych. Diagnoza – edukacja – terapia

książka
Oceń jako pierwszy:
d2k76nf
Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych. Diagnoza – edukacja – terapia
Rok wydania
Autorzy
Inne
Źródło: Inne

Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na
społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.

Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych. Diagnoza – edukacja – terapia
Numer ISBN

978-83-7850-489-4

Wymiary

160x235

Gatunek

Rodzina, macierzyństwo i wychowanie,Psychologia,Rodzina, macierzyństwo i wychowanie,Psychologia

Oprawa

1

Liczba stron

432

Inne wydania

Kraków - 2014-01-10

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2k76nf
d2k76nf
d2k76nf