15 maja 2008 roku rozpoczęła się ogólnopolska akcja społeczna „Czas na czytanie. Książka wzbogaca” zainicjowana przez Świat Książki oraz Fundację Agory i Agencję Ciszewski Public Relations.
W czasie trwania projektu do bibliotek w całej Polsce trafi ponad 100 000 książek przekazanych przez wydawnictwo Świat Książki. Celem akcji jest promocja czytelnictwa i popularyzacja literatury poprzez umożliwienie jak największej liczbie osób dostępu do atrakcyjnych pozycji książkowych. Zakładanym efektem jest zwiększenie zainteresowania literaturą oraz poprawienie jakości polskich zbiorów bibliotecznych.
- Korzyści płynące z czytania są oczywiste. Dlatego tak ważny jest dostęp do książek – zaznacza Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu, Świat Książki.
Bibliotekarze z całej Polski będą mieli szansę zamówić książki do swoich bibliotek. Zgodnie z przyjętym przez organizatorów założeniem, każda biblioteka zgłoszona do projektu otrzyma do 50 tomów książek.
- Wspieranie czytelnictwa w Polsce jest istotnym elementem działań na rzecz niwelowania nierówności społecznych i wykluczenia społecznego – komentuje Sebastian Hejnowski, dyrektor zarządzający Ciszewski Public Relations, agencji odpowiadającej za koordynację projektu oraz kontakty z mediami.
Biblioteki zainteresowane udziałem w projekcie zgłoszą chęć uczestnictwa poprzez rejestrację na stronie internetowej projektu www.czasnaczytanie.pl. Tam też dokonają wyboru interesujących ich tytułów. Książki zostaną dostarczone do wszystkich bibliotek bezpłatnie dzięki uprzejmości partnerów logistycznych akcji firmy TNT i Arvato.
Akcja „Czas na Czytanie. Książka wzbogaca” będzie trwała do końca września 2008 roku.